چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 46116
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم خبر داد

افتتاح و کلنگ زنی 36 پروژه همزمان با دهه فجر

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: در دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ زنی 36 پروژه را در استان با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان در دستور کار داریم.
افتتاح و کلنگ زنی 36 پروژه همزمان با دهه فجر
به گزارش قم نیوز،  مهدی صادقی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان که ظهر امروز در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به سفر زائرین به شهر قم گفت: آماده شدن برای پذیرایی از مهمانان یک فرهنگ اسلامی است، ما در شهر قم میزبان زائرینی هستیم که برای زیارت حرم حضرت معصومه(س) به این شهر می‌آیند، باید مشکلات آن‌ها را شناسایی و برطرف کنیم، نقاط قوت در زمینه خدمت رسانی به زائرین در شهر قم هم باید تقویت شود.

وی ادامه داد: شهر قم مرکزیت علمی و فرهنگی در کشور دارد و تمام مردم این مساله را قبول دارند، از سوی دیگر هم حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم است و این وظیفه مدیران استان را برای خدمت رسانی بیشتر می‌کند.

استاندار قم افزود: سال آینده فضای انتخاباتی را در استان داریم و امیدواریم که فعالیت‌های انتخاباتی خارج از قانون و مقررات نباشد، اگر هر نوع فعالیتی در قالب تعاریف خودش گنجانده شود، مشکلی وجود نخواهد داشت.

صادقی با اشاره به ضرورت ارائه اطلاعات لازم به مسافرین در شهر قم اظهار کرد: باید اطلاعات به صورت شفاف و قابل دسترسی به زائرین در شهر قم داده شود، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، ظرفیت خوبی را برای اطلاع رسانی به مسافرین در شهر فراهم کرده است و باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: کمیته‌هایی که دستگاه‌های مختلف استان قم برای ایام عید تشکیل می‌دهند، هم پوشانی دارد و باید این دستگاه‌ها سعی کنند که فعالیت کمیته‌هایشان با یکدیگر هم افزایی داشته باشد، همچنین در ایستگاه اصلی ستاد زائرین در ایام عید نوروز باید نمایندگان کمیته‌های این ستاد حضور داشته باشند.

استاندار قم افزود: در سال‌های 94 و 95 احداث پروژه‌ها در استان از سفر مقام معظم رهبری، سفر ریاست جمهور و طرح‌های استانی هزینه ای بالغ بر 700 میلیارد تومان داشته است، همچنین در دهه فجر امسال هم افتتاح و کلنگ زنی 36 پروژه را در استان قم با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان در دستور کار داریم.

صادقی با اشاره به پروژه‌های به بهره برداری رسیده در استان قم طی سال 95 گفت: امسال پروژه‌هایی بزرگی همچون سد کوچری، بیمارستان فرقانی، پل میثم و مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری را در استان افتتاح کردیم، همچنین احداث بیمارستان هزار تخت خوابی در استان قم در حال پیگیری است که این بیمارستان می‌تواند به بیماران خارجی هم خدمات ارائه بدهد.

وی ادامه داد: باید جلسات کمیته‌های مختلف ستاد تسهیلات زائرین استان قم به صورت مستمر برگزار شود، برگزاری جلسات خود این ستاد را هم هر دو هفته یک بار در دستور کار داریم.

استاندار قم افزود: بحث ساماندهی امداد خودروها و تعیین صلاحیت رانندگان این خودروها باید به صورت جدی در دستور کار مدیران استان قرار بگیرد.

صادقی با اشاره به ضرورت خدمت رسانی ادارات استان قم به زائرین گفت: باید درب ادارات در ایام عید نوروز به روی زائرین باز باشد و ادارات خدماتی را به زائرین ارائه شود، باید همه شهر قم برای خدمت رسانی به زائرین آماده شود، در زمینه بهداشت و درمان اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، ولی باید به اورژانس‌ها در ایام عید نوروز توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch-znk.23n-zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما