شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : 46183
امروز با همه قوا امنیت کشور را تأمین کرده‌ایم

ابوترابی‌فرد: تا زمانی که درآمدهای کشور حقوق و دستمزد شود، کشور به‌جایی نمی‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس‌ سابق مجلس شورای اسلامی گفت: تا هنگامی‌ که تمام درآمدهای کشور حقوق و دستمزد شود کشور به‌جایی نخواهد رسید، ازاین‌رو باید در مسیر تولید با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت قرار بگیریم تا یک‌نهاد موفق در این زمینه داشته باشیم.
ابوترابی‌فرد: تا زمانی که درآمدهای کشور حقوق و دستمزد شود، کشور به‌جایی نمی‌رسد
به گزارشقم نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم گرامیداشت سالروز سی و هشتمین پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد ابوالفضل امام‌زاده ابراهیم برگزار شد، ضمن عرض تبریک ایام مبارکه دهه فجر اظهار داشت: نقشه راهی که خداوند برای تکامل انسان و جامعه انسانی ارائه می‌کند، بر چند اصل استوار است.

وی افزود: نخستین اصل برای حرکت توحیدی انسان، قبول ربوبیت ذات اقدس خداوند بوده، همچنین یکی از مراحل توحید، توحید در خالقیت حضرت حق‌تعالی است.

نایب رئیس‌ سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه حرکت توحیدی انسان، قبول ربوبیت ذات اقدس خداوند است، بیان کرد: اگر بخواهیم مراحل توحید ربوبیت را بیان کنیم باید خدای متعال را خالق عالم تکوین بدانیم، که این‌ یک مرحله توحید است. قبول ربوبیت مرحله دیگری از توحید است، بعضی‌ها این مرحله توحید را قبول دارند اما دیگران را در مدیریت جهان شریک قرار می‌دهند، انسان موحد باید علاوه بر توحید خالقیت، توحید ربوبیت را هم بپذیرد.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: مرحله سوم توحید، توحید در عبودیت بوده که انسان ممکن است ربوبیت را بپذیرد اما توحید در عبودیت را قبول نکند در واقع عبدالله نخواهد شد، ازاین‌رو انسان باید لباس بندگی بپوشد تا تکامل پیدا کند. مقام ربوبیت شایسته انسانی بوده که تحت ربوبیت خداوند باشد، عبدالله بودن انسان، گام بلندی به‌سوی رسیدن به هدف است اما به مقام والای انسانیت دست نیافته و اگر بخواهد به آن مقام والا برسد، باید استقامت و ایستادگی در مقام عبودیت داشته باشد.

نایب رئیس‌ سابق مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه امام راحل (ره) را متمایز کرده شناخت راه و ایستادگی در راه است و اینکه می‌بینیم امام (ره) در وصیت‌نامه خود می‌نویسد با دلی آرام، روحی شاد و ضمیری امیدوار از خدمت خواهران و برادران مرخص می‌شوم، نتیجه استقامت و ایستادگی درراه است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در طول چهار دهه عمر خود با تهدیدهای فراوانی روبه‌رو بوده است، خاطرنشان کرد: پرچم انقلاب اسلامی همان پرچمی است، که امام (ره) در سال ۴۲ و ۵۷ برافراشته بود. ایستادگی در برابر استکبار و قدرت‌های بزرگ در مسیر پاسداری از عزت و استقلال، همان شعار جمهوری اسلامی ایران بوده که امام (ره) در سال ۵۷ بیان کردند، ازاین‌رو امروز برای معرفی انقلاب اسلامی همین سخنان امام(ره) را می‌گوییم و این در واقع بیانگر هویت انقلاب است.

ابوترابی‌فرد با بیان این سئوال که آثار و نتایج ایثار و استقامت چیست؟، خاطرنشان کرد: همان ملائکه‌ای که در شب قدر بر پیامبر و اولیاء الهی فرود می‌آیند، بر این انسان‌های مؤمن و ثابت‌قدم هم‌فرود می‌آیند، پس محزون نباشید. پیام ملائکه بر ایثارگران، جانبازان و مؤمنان این است، ملت بزرگ اسلام که در برابر قدرت‌های عظیم ایستادید، استوار و امیدوار باشید که شما پیروز خواهید شد.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در یکی دو دهه اخیر پیروزی‌های استثنایی به‌دست آورده است، تصریح کرد: دشمنان، ‌ایران را در اوایل آسیب‌پذیر می‌دانستند، اما امروز نظام جمهوری اسلامی یک قدرت بزرگ در کنار کشورهایی که سابقه چند صدساله در قدرت را دارند، ایستاده، که این قدرت در کنار استقامت به‌وجود آمده است.

عضو هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه با بیان نمونه‌هایی از قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد: تا پایان دهه ۷۰ یک قدرت بازدارنده نبودیم اما امروز با همه قوا امنیت کشور را تأمین کرده‌ایم.

ابوترابی‌‌فرد تصریح کرد: درگذشته یک جریان قدرتمند علمی را در کشور دارا نبودیم یعنی با ۱۸۰ هزار دانشجو که عموماً در مقطع کارشناسی و عده اندکی هم در مقطع ارشد بودند، نمی‌توانستیم یک جریان علمی قدرتمندی را دارا باشیم اما امروز یک کاروان عظیم در این عرصه را دارا هستیم.

وی بیان کرد: امروز در رشته‌های گوناگون از جمله پزشکی، علوم هسته‌ای، نانو و هوافضا دارای مقام هستیم، همچنین در مقام علمی جزو ۱۶ کشور برتر دنیا هستم که به‌سرعت جزو ۱۰ کشور برتر خواهیم شد، این دستاورد، آرمان‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

نایب رئیس‌ سابق مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید در عرصه اقتصاد مقاومتی هم قوی عمل کنیم، عنوان کرد: با منابع عظیم طبیعی و منابع انسانی که در کشور وجود دارد باید در عرصه اقتصاد حرف اول را در دنیا بزنیم ازاین‌رو باید به‌سرعت جزو سه کشور اول آسیا قرار بگیریم و نقشه راه هم باید اقتصاد مقاومتی باشد.

وی یادآور شد: تا هنگامی‌که تمام درآمدهای کشور حقوق دستمزد شود کشور به‌جایی نخواهد رسید، ازاین‌رو باید در مسیر تولید با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت قرار بگیریم تا یک‌نهاد موفق در این زمینه داشته باشیم. خدماتی با کیفیت پایین اما با هزینه‌ای بالا ارائه می‌دهیم که این کار با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست و تا هنگامی‌ که این مصرف را در کشور داریم، نمی‌توانیم به قدرت اقتصادی برسیم.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcbf8ba.rhb0wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما