شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 46182
مدیر حوزه علمیه استان قم مطرح کرد

اقتصاد مقاومتی یعنی بهره‌برداری از سرمایه‌های داخلی نظام نه دل‌بستن به بانک‌های خارجی

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی بهره‌برداری درست و صحیح از سرمایه‌های نظام، همچنین اگر به استعدادهای درون کشور متکی شدیم، قطعاً در این عرصه موفق خواهیم شد.
اقتصاد مقاومتی یعنی بهره‌برداری از سرمایه‌های داخلی نظام نه دل‌بستن به بانک‌های خارجی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد فرخ فال اظهار داشت: اگر دولت‌مردان، مردم و کسانی که در رشته اقتصاد در این مملکت، در هر زاویه‌ای که مشغول به خدمت هستند، اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان یک سیاست کلان رأس امور خود قرار ندهند، سبب از دست‌دادن عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی در گرو حفظ اقتصاد مقاومتی است، همیشه استکبار و دشمنان اسلام از این دریچه وارد و ضربات پی‌درپی خود را بر پیکره اسلام زدند.

مدیر حوزه علمیه استان قم بابیان اینکه باید از داشته‌ها به بهترین وجه استفاده کرد، تصریح کرد: اگر اقتصاد خود را به‌صورت مقاومتی شکل دهیم، یعنی از داشته‌ها به بهترین وجه استفاده کرده‌ایم، همچنین از هیمنه حکومت و نظام اسلامی دفاع و در مقابل فریب‌کاری‌های دشمن در همه ابعاد چه در بین‌المللی و چه در ابعاد داخلی ایستاده‌ایم، آن‌گاه مشخص می‌شود که در جامعه ثبات ایجاد کرده‌ایم.

وی با شاره به اینکه اگر اقتصاد مقاومتی در رأس کار نباشد امکانات را از دست خواهیم داد، تأکید کرد: اگر نقیصه‌ها را در کشور برطرف کنیم و در زمینهٔ اشتغال فرهنگی و تبلیغی ثبات ایجاد کنیم، ولی اقتصاد مقاومتی در رأس کار نباشد، آن‌گاه همه امکانات و داشته‌ها را از دست خواهیم داد.

فرخ فال بیان کرد: دل‌بسته شدن به بانک‌ها و وام‌های خارجی سبب از دست‌دادن جایگاه و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان قم تصریح کرد: دولت و ملت باید باور کنند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، بهترین مغزها و هوشیاری‌ها وجود دارد، اما به‌شرط اینکه در سرمایه‌های ملی قناعت کنیم و به اقتصاد دروغین استکبار وابسته نشویم، اگر این ملاک را رعایت کنیم آنگاه اقتصاد کشور یک اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی بابیان اینکه با تکیه کردن به استعدادهای داخلی قطعاً در اقتصاد مقاومتی موفق خواهیم شد، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی بهره‌برداری درست و صحیح از سرمایه‌های نظام، همچنین اگر متکی شدیم به استعدادهای درون کشور، قطعاً در این عرصه موفق خواهیم شد.

فرخ فال خاطرنشان کرد: اگر اعتقاد قلبی به عملیاتی‌کردن اقتصاد مقاومتی داشته باشیم آنگاه ارزش‌های انقلاب مشخص می‌شود، همچنین اگر باور کنیم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم، قطعاً ارزش‌های این مملکت و نظام هم حفظ خواهد شد. نباید از قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی غفلت کنیم، اگر اصول اقتصادی کشور با این رویکردها تشکیل شود، آنگاه این اقتصاد شکوفا و وابستگی به سایر کشورها کم می‌شود.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcau6ny.49nia15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما