شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 46184
چمران در جشن انقلاب قم:

ظاهر بزک‌کرده غرب ما را فریب ندهد/ از حادثه پلاسکو "برداشت سیاسی" نشود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو گفت: نباید از حادثه پلاسکو برداشت سیاسی کرد و با حب و بغض از این مسئله برای کوبیدن یک فرد استفاده شود.
ظاهر بزک‌کرده غرب ما را فریب ندهد/ از حادثه پلاسکو "برداشت سیاسی" نشود
به گزارش قم نیوز، مهدی چمران در مراسم بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، اظهار داشت: مکتب نورانی اسلام سبب اتحاد و یکدلی است، دین اسلام دین جهانی است و اگر آموزه‌های اسلام را به خوبی به مردم دنیا ارائه دهیم، تمامی نقاط جهان را فراخواهد گرفت. انقلاب اسلامی در همین مسیر شکل گرفته و پیش می‌رود تا اسلام ناب‌محمدی(ص) و نور واقعی را به جهانیان برساند.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: دوران ستمشاهی سبب نابودی تمامی زیرساخت‌های کشور و تحقیر ملت ایران شد، کشورهای غربی پس از انقلاب اسلامی علاوه بر تمام منافعی که در منطقه غرب آسیا از دست دادند، با مکتبی مواجه شدند که وجود و ماهیت آن‌ها را به‌خطر می‌انداخت.

چمران عنوان کرد: هنوز واقعیت انقلاب اسلامی را آنچنان که باید و شاید درک نکرده‌ایم، اگر عظمت و برکت انقلاب اسلامی را می‌فهمیدیم بیش از امروز برای عزت و سربلندی و توسعه انقلاب تلاش و اهتمام داشتیم.

وی با اشاره به نقش انقلاب در نشر و گسترش اسلام تصریح کرد: متفکران غربی و شرقی می‌دانستند که انقلاب اسلامی این تفکرات را درهم خواهد ریخت و از این مکتب هراس داشتند و می‌دانستند که این انقلاب، ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان جهان را بیدار خواهد کرد و مظلومان و مستضعفان جهان را به پیروزی می‌رساند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: مسئولان باید با تبعیت از ولایت‌فقیه و با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت، در صراط مستقیم گام برداشته و هیچ‌گاه با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی انحرافی نداشته باشند.

چمران با اشاره به حادثه پلاسکو بیان کرد: ساختمان پلاسکو بسیار قدیمی بود و اینگونه ساختمان‌ها باید هرسال مورد بازبینی و بهسازی قرار بگیرد، تا موقع حوادث دوام بیشتری داشته باشد اما این مراقبت‌ها از ساختمان پلاسکو انجام نشده بود. نباید از این حادثه برداشت سیاسی کرد و با حب و بغض از این مسئله برای کوبیدن یک فرد استفاده شود، به‌هر حال در شورای شهر تهران ۲ کمیته تخصصی ایجاد شده و به وزیر کشور و برخی مسئولان نیز وظیفه تحقیق سپرده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های هسته‌ای و دیگر علوم در شرایط سخت تحریم‌ها به‌دست آمد و رتبه علمی کشور جهش بزرگی داشته و بدون تردید این همان انفجار نور است که با انقلاب اسلامی به آن دست یافته‌ایم، تصریح کرد: قدرت ایران در منطقه و جهان سبب شد که قدرتمندترین کشورهای جهان پای میز مذاکره بیایند.

رئیس شورای شهر تهرانبا بیان اینکه ظاهر بزک کرده غرب نباید ما را فریب دهد، خاطر نشان کرد: غرب با چالش‌های بغرنجی روبه‌رو است اما مکتب اسلام هر روز در حال رشد و شکوفایی است. عده‌ای اسلام سراسر خشونت آمریکایی که امروز در داعش تبلور یافته و بسیاری از خونریزی‌ها و جنایات را به‌دنبال داشته را به نام "اسلام" گسترش می‌دهند.

چمران با اشاره به اقدامات عربستان برای مقابله با ملت‌های مسلمان گفت: هیچ گاه عربستان کسی را به اسلام جذب نکرده و هرچه بوده با خشونت و تکفیر و تروریسم، انسان‌ها را دفع کرده است.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcc0sq0.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما