يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 46293
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم مطرح کرد:

به کارگیری جدیدترین تجهیزات برای امدادرسانی در حادثه ریزش کارگاه مترو

قم نيوز : قم نیوز، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در امدادرسانی ریزش کارگاه مترو از جدیدترین تجهیزات و امکاناتی که توسط شهرداری خریداری شده استفاده کردیم.
به کارگیری جدیدترین تجهیزات برای امدادرسانی در حادثه ریزش کارگاه مترو
به گزارش قم نیوز، عباس جعفری شنبه شب در دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهرداری قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به جزئیات حادثه ریزش دیواره کارگاه مترو در میدان ولیعصر اظهار کرد: این حادثه ساعت ۱۱.۰۷ دقیقه به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اعلام شد و نیروهای ایستگاه چهار ظرف ۳۰ ثانیه به محل رسیدند.

وی با بیان اینکه طول ریزش دیواره کارگاه حدود ۶۰ متر بود گفت: نیروی انسانی زیادی در محل جمع شده بودند و در لحظات اول احساسی عمل می‌شد و به همین دلیل از پنج ایستگاه گروه‌های نجات با ۸۰ نفر به محل اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این حادثه بخاطر ریزشی که صورت گرفته بود وضعیت به شکلی بود که ورود به آنجا و کار بسیار سخت بود و نیاز بود با احتیاط برخورد کنیم.

وی با اشاره به کارگیری ۸۰ نیروی عملیاتی در حادثه مترو قم گفت: شکل ریزش به نوعی بود که هر لحظه امکان داشت مابقی خاک ریزش کند و بیش از ۱۰۰ کامیون خاک در حال ریزش بود.

جعفری خاطرنشان کرد: با حداقل نیرو و با سرعت عمل کار انجام شد و تعویض سریع نیرو برای انرژی بیشتر داشتیم که کمتر کسی درگیر این خطر شوند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم ریزش آوار خاک و بتن دیواره پیش بینی می‌شد حدود ۲۰ ساعت زمان نیاز داشته باشیم و ۲۰۰ نفر از همکاران شیفت استراحت را فراخوانی کردیم تا در صورت نیاز پشتیبانی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم گفت: در این حادثه قطعات بتنی حجیم و سنگینی ریزش کرده بود که کار را سخت می‌کرد و بین آن‌ها را سوراخ می‌کردیم تا بتوانیم آن‌ها را منتقل و جابجا کنیم.

وی با بیان اینکه سعی شد از اطلاعاتی که فعالان در پروژه داشتند استفاده شود تا بتوانیم محل دقیق مدفون شدگان را پیدا کنیم افزود: آمار گرفتیم و مشخص شد دو نفر زیر آوار هستند و حدود محل را پیدا کردیم و عمده فعالیت ما در این بخش بود.

جعفری با تاکید بر اینکه در حادثه مترو امکانات و تجهیزاتی که به تازگی از سوی شهرداری خریداری شده به کار گرفته شد افزود: این امکانات کمک خوبی به نیروهای عملیاتی ما بود تا بتوانند ایمن‌سازی و امداد رسانی را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهند.

وی با اشاره به جزئیات فوت دو مدفون شده این حادثه تصریح کرد: به خاطر صدمات ناشی از آوار و فرورفتن میلگرد در دقایق اول هر دو مدفون شده حادثه طبق نظر پزشکی قانونی فوت کرده بودند و بالاخره پس از عملیات سخت امدادرسانی نفر اول ساعت ۱۹.۵۹ و نفر دوم ساعت ۲.۲۶ بامداد پیدا شدند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcdsx0o.yt09n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما