چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 46465
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

سازمان‌های بیمه‌گر نظارت علمی بر نسخ داشته باشند/برخی حرف‌ها در خصوص طرح تحول غیرمنصفانه است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سازمان‌های بيمه نظارت و پايش علمي بر تجويز و درخواست غيرمنطقي دارو و آزمايشات پاراكلينيك توسط برخي پزشكان را تشديد كنند.
سازمان‌های بیمه‌گر نظارت علمی بر نسخ داشته باشند/برخی حرف‌ها در خصوص طرح تحول غیرمنصفانه است
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی خواه امروز در کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو که در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم و با حضور جمعی از اساتید و مسوولان سازمان‌های بیمه استان برگزارشد، با اشاره به معضل تجویز غیرمنطقی دارو و درخواست آزمایشات پاراکلینیک بی مورد توسط برخی پزشکان تصریح کرد: سازمان های بیمه به عنوان متولی اصلی اصلاح و رفع این موارد باید وارد عرصه شده و نظارت داشته باشند.

وی ابراز داشت: برخی همکاران در تجویز دارو و درخواست آزمایشات و همچنین و بررسی‌های پاراکلینیکی موازین علمی را رعایت نمی‌کنند و این واقعیت علاوه بر اینکه هزینه‌های گزاف بر اقتصاد مردم و جامعه تحمیل می‌کند، با روح پویا و پیشرفته جامعه پزشکی نیز مغایر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: اگر چه در بروز این موارد نامطلوب خود مردم و همچنین نهادهای فرهنگی و رسانه ملی نقش و رسالت ویژه برعهده دارند، ولی سازمان‌های بیمه به عنوان متولی اصلی آن به عنوان خریدار خدمت باید بیش از پیش وارد عرصه شده و در کاهش هزینه‌های غیر ضرور و بهبود ارائه خدمات توسط جامعه پزشکی رسالت مهم خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت و همچنین برکات این طرح گفت: برخی متاسفانه به غلط و غیر منصفانه تمامی اثرات و برکات این طرح را نادیده گرفته و با چشم پوشی از اینکه این طرح موجب برداشتن شدن هزینه‌های کمر شکن از دوش مردم شده، سخن می‌گوید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت انقلابی عظیم در عرصه درمانی و بهداشتی رخ داد گفت: باید نگاه دقیق و منصفانه داشته باشیم و برکات ارزشمند طرح را در افزایش رضایتمندی مردم که موجب کاهش هزینه‌های کمرشکن درمانی و خشنودی آن‌ها از ارتقاء سلامت و تکریم دردمندان در مراجعه به مراکز تشخیصی درمانی شد را، کمرنگ نبینیم، چرا که این خدمت خالصانه موجب رضایتمندی مردم شریف از نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

شایان ذکر است این کمیته طی دو سال گذشته به دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم فعال شده که با برگزاری جلسات منظم توانسته در مصرف منطقی دارو و همچنین تجویز صحیح اثر بخش باشد.

با اقدامات صورت گرفته توسط این کمیته و فعالیت در بعد فرهنگ سازی و آموزشی، استان قم در مصرف آنتی بیوتیک توانسته شاهد کاهش چشمگیری باشد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcene8e.jh8ppi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما