دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 46530
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خبر داد

وجود 10 هزار تخت در واحدهای اقامتی استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: ظرفیت تخت‌های واحدهای اقامتی استان 10 هزار نفر است و در حالت اضطرار می‌توانیم حداکثر 15 هزار تخت را در این واحدها مهیا کنیم.
وجود 10 هزار تخت در واحدهای اقامتی استان قم
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی در دیدار اعضای ستاد تسهیلات زائرین استان با آیت‌الله سعیدی که در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به حضور زائرین در شهر قم اظهار کرد: در سال گذشته حدود 800 هزار نفر در ایام نوروز طی 20 روز در شهر قم اسکان پیدا کردند، البته در آن مدت هشت میلیون نفر زائر در آن ایام به شهر قم آمدند.

وی ادامه داد: ظرفیت تخت‌های واحدهای اقامتی استان قم 10 هزار نفر است و در حالت اضطرار می‌توانیم حداکثر 15 هزار تخت را در این واحدها داشته باشیم، به همین دلیل در ایام عید نوروز اماکن اقامتی استان قم به تنهایی ظرفیت اسکان کل زائرین را ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: سال گذشته از 400 مدرسه، سالن‌های ورزشی، امامزاده‌ها و سالن‌های حرم حضرت معصومه(س) برای اسکان زائرین استفاده کردیم.

رضایی با اشاره به فعالیت‌های کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین استان قم اظهار کرد: این کمیته تاکنون سه جلسه را برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برگزار کرده است، امسال اداره آموزش و پرورش موظف شده بود که در ایام نوروز تنها به فرهنگیان خدمات اسکان بدهد، اما استاندار قم دستور داد که از ظرفیت مدارس در هفته نخست نوروز برای اسکان زائرین استفاده شود.

وی ادامه داد: در ایام نوروز از ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان قم در صورت لزوم برای اسکان زائرین استفاده خواهد شد. درخواست کردیم که یک غرفه در حرم حضرت معصومه(س) برای اسکان زوار اختصاص پیدا کند، همچنین این ظرفیت را داریم که این غرفه در طول سال در حرم حضرت معصومه(س) فعال باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: از تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) می‌خواهیم که دستور اسکان برخی از زائرین را در ایام نوروز در حرم حضرت معصومه(س) صادر کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchvmnk.23n-xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما