جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 46605
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل کمیته امداد استان قم خبر داد

کمک 30 میلیارد تومانی مردم قم به کمیته امداد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: در 11 ماه نخست امسال مردم استان حدود 30 میلیارد تومان به کمیته امداد خمینی(ره) کمک کردند.
کمک 30 میلیارد تومانی مردم قم به کمیته امداد
به گزارش قم نیوز، اکبر میرشکار ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد خمینی(ره) اظهار کرد: روز 14 اسفند سالروز تاسیس این کمیته است، امام خمینی(ره) 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستور تاسیس کمیته امداد را صادر کردند تا این نهاد به محرومین خدمت رسانی کند.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در طول حدود چهار دهه فعالیت خود عملکرد خوبی داشته و این مساله به دلیل اعتماد مردم به کمیته امداد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: حدود 20 هزار خانوار در استان زیرپوشش این کمیته هستند، کمیته امداد خمینی(ره) در طول سال یک بودجه دولتی دارد و مردم هم به این کمیته کمک می‌کنند.

میرشکار با اشاره به کمک‌های مردم استان قم به کمیته امداد اظهار کرد: در 11 ماه نخست امسال مردم استان حدود 30 میلیارد تومان به کمیته امداد خمینی(ره) کمک کردند که از این مقدار هشت میلیارد تومان در قالب طرح اکرام ایتام بود و به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز شد، همچنین کمیته امداد استان قم امسال 70 میلیارد تومان بودجه دولتی جذب کرد.

وی ادامه داد: مردم استان قم در 11 ماه نخست امسال، 12 میلیارد تومان صدقات را به کمیته امداد خمینی(ره) دادند که این مبالغ در بحث معیشت و هزینه درمان مددجویان این کمیته هزینه شد. همچنین مردم استان در مناسبت‌هایی همچون جشن نیکوکاری کمک‌های زیادی به کمیته امداد داشتند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: امسال 12 میلیارد تومان برای هزینه درمان مددجویان این کمیته در استان صرف کردیم، همچنین 850 کمک هزینه ازدواج به مبلغ سه میلیون تومان به مددجویان کمیته امداد استان قم داده شد، همچنین طی روزهای آتی 210 واحد مسکونی را به مددجویان کمیته امداد استان تحویل می‌دهیم.

میرشکار با اشاره به کمک‌های امداد استان قم به نیازمندان اظهار کرد: امسال تاکنون حدود 4.5 میلیارد تومان کمک‌های موردی به نیازمندان استان پرداخت کردیم. همچنین در 11 ماه نخست سال 95، هزار و 200 نفر از مددجویان کمیته امداد استان قم وام اشتغال گرفتند تا از چرخه حمایتی این کمیته خارج شوند.

وی ادامه داد: حدود دو هزار نفر از سالمندان استان قم که آرزوی زیارت حرم امام رضا(ع) را داشتند، به صورت رایگان به مشهد اعزام کردیم. همچنین منازل حدود 500 نفر از خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد استان نیاز به بازسازی داشت و به آن‌ها در این زمینه کمک کردیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: هر ماه مبلغی را به عنوان کمک هزینه معیشت به مددجویان کمیته امداد در استان می‌دهیم، اگرچه این مبلغ کم است، اما خدمات جانبی کمیته امداد خمینی(ره) به مددجویان قابل توجه است.

میرشکار با اشاره به هزینه‌های تشکیلاتی کمیته امداد اظهار کرد: حتی یک ریال از صدقات هم برای هزینه‌های تشکیلاتی، تبلیغات و حقوق پرسنل این کمیته صرف نمی‌شود، بلکه این هزینه‌ها را از بودجه دولتی تامین می‌کنیم. هدف کمیته امداد این است که کرامت نیازمندان حفظ شود و سعی می‌کنیم که با سعه صدر مشکلات نیازمندان را حل کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد ما در کمیته امداد استان قم توانمندسازی خانواده‌ها است و در این زمینه کارهای خوبی در استان صورت گرفته است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaminy.49niw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما