چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : 4718
آیت الله نوری همدانی:

روحانیون زمینه حضور حداكثری مردم را در انتخابات فراهم كنند

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید تاكید كرد: روحانیون و طلاب نباید نسبت به مساله انتخابات بی تفاوت باشند، بلكه باید تمامی توان خود را برای زمینه سازی و حضور حداكثری مردم در پای صندوق ها ی رای بكار گیرند.
روحانیون زمینه حضور حداكثری مردم را در انتخابات فراهم كنند
به گزارش قم نیوز، وی روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود، در مسجد اعظم قم با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: همان طوری كه مقام معظم رهبری تاكید كردند، انتخابات یكی از مسائل بسیار مهم پیش روی نظام و مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وظیفه طلاب و روحانیون را برای تشویق به حضور گسترده در انتخابات مهم ارزیابی كرد و گفت: علما در قبال انتخابات وظیفه مهمی دارند و باید مردم را آماده حضوری پرشور كنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، حضور حداكثری مردم در انتخابات را نشان دهنده اهمیت آنان به مسائل نظام و انقلاب دانست و تاكید كرد: باید تلاش شود كه مردم مشاركت حداكثری داشته باشند، از سویی دیگر مردم باید در انتخاب افراد و نمایندگان حداكثر دقت را داشته باشند و نمایندگانی اصلح و دلسوز به مجلس بفرستند.

وی با بیان این كه مردم علاقه مند به نظام هستند، افزود: مردم ایران اسلامی همانگونه كه بارها نشان دادند، پشتیبان نظام و انقلاب هستند و گستردگی حضور آنان در پای صندوق های رای، نشان از علاقمندی قلبی آن ها دارد.

نوری همدانی یادآور كرد: انتخاب وكیل و نماینده به معنای دادن سرنوشت به دست آن ها است؛ بنابراین باید بدانیم چه افرادی را انتخاب می كنیم.

این مرجع، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه ۲۲۷ نهج البلاغه، اظهار داشت: اگر مردم در قدرت و عظمت الهی فكر كنند به گمراهی كشیده نمی شوند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.8baurhbzwiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما