چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : 3364
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

مردم با رای آگاهانه افراد صالح را انتخاب کنند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: همه باید بدانند که به چه کسانی رای می‌دهند و این افراد چه خطی را دنبال می‌کنند و اگر این چنین رای داده شود دنیا مدینه فاضله خواهد شد.
مردم با رای آگاهانه افراد صالح را انتخاب کنند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار با جمعی از مدیران هسته‌های گزینش ادارات استان که به مناسبت روز گزینش، ظهر امروز در دفتر وی انجام شد، به تشریح اهمیت شغل گزینش پرداخت و اظهار کرد: این شغل، بسیار حساس و مهم است و برعهده گرفتن این مسئولیت و معرفی اشخاص برای اداره امور مسلمین و مراکزی که مسائل عالیه مسلمانان در آن رسیدگی می‌شود، مسئولیتی بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: کسانی باید عهده‌دار مناسک مسلمین شوند که امین باشند و هیچ امانتی بالاتر از این نیست که انسان عهده‌دار مسائل و رفع مشکلات و نیازهای افراد در جامعه اسلامی شود.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه تکلیف مسئولان گزینش بسیار سنگین است، عنوان کرد: این مسئولیت به همان اندازه که سنگین است، اگر با دلسوزی و نیت خالص انجام شود منشاء ثواب و برکات زیادی برای فرد است و کسانی که مواظبت می‌کنند سیر جامعه اسلامی،‌ سیری خدایی و دینی باشد، جانشینان خدا بر روی زمین هستند.

صافی‌گلپایگانی افزود: این جامعه متعلق به امام زمان(عج) است و کسانی که می‌خواهند بر مناسب این جامعه بنشینند باید بدانند کار بزرگی به آنها واگذار شده و اگر نمی‌توانند این مسئولیت را انجام دهند باید خودشان کنار بروند.

وی با تاکید براینکه کسانی که می‌خواهند دیگران را گزینش کنند ابتدا باید خودشان را ساخته باشند، اظهار کرد: کسی که در چنین جایگاهی قرار گرفته باید خودش را اصلاح کند و با نیت الهی و بدون پیش داوری به گزینش افراد بپردازد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان‌ها در طول زندگی خود بارها در معرض گزینش‌های مختلف قرار می‌گیرند، افزود: نمونه این گزینش شرکت در انتخابات و رای به افراد است و همه باید بدانند که به چه کسانی رای می‌دهند و این افراد چه خطی را دنبال می‌کنند و اگر این چنین رای داده شود دنیا مدینه فاضله خواهد شد.

‌صافی‌گلپایگانی ادامه داد: رای دادن آسان نیست، کسانی که در مجلس قیام و قعود می‌کنند باید از روی حساب کتاب و مصلحت و خیر مردم و جامعه اسلامی این کار را انجام دهند و افرادی که عهده‌دار امور حکومتی می‌شوند شعارشان باید اصلاح امر جامعه و خدمت به محرومان باشد و خود را حقیقتا خادم مردم بدانند.

وی خاطرنشان کرد: شغل گزینش شغل خطیر و حساسی است و همواره باید خودتان را در معرض سئوال و جواب الهی ببینید و بدون پیش داوری و ارتباطات شخصی، افراد را فقط با در نظر گرفتن مصلحت دین اسلام و جامعه مسلمین انتخاب کرده و بر راس امور قرار دهید و ثواب و پاداشی عظیم در انتظار عمل صحیح و خالصانه شما است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.-nxt23nxkftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما