دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 47185
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم:

خاموشی برنامه ریزی شده در قم نداریم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم گفت: با تلاش‌های صورت گرفته خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده در شهر نداریم و آب هم برای تمام مشترکان شهری و روستایی در حدنیاز تأمین شده است.
خاموشی برنامه ریزی شده در قم نداریم
به گزارش قم نیوز، علی جان صادق پور در دیدار مدیران صنعت آب و برق قم با حجت‌الاسلام ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات گسترده وزارت نیرو در قم اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده در شهر نداریم و آب هم برای تمام مشترکان شهری و روستایی در حدنیاز تأمین شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه منبع آبی در استان نداریم اما با اقدامات صورت گرفته 100 درصد جمعیت شهری استان از آب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم با بیان اینکه در حال حاضر در دو سدکوچری و 15 خرداد حدود 100 میلیون مترمکعب ذخیره آب داریم، یادآور شد: تصفیه‌خانه جدید آب قم نیز به همت شرکت آب منطقه‌ای استان و با برخورداری از تسهیلات بانک توسعه اسلامی در حال احداث است که با بهره‌برداری از آن، امکان تأمین تمام آب شهر از سدکوچری فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه روستاها و شهرهای استان زیرپوشش شبکه برق هستند اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب استان نیز در سه فاز انجام شده و در حال حاضر بیش از 30 درصد جمعیت شهر قم زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین یادآور شد: در حال حاضر عمده روستاهای استان از آب سر شاخه‌های دز بهره‌مند شده‌اند و برنامه‌ریزی برای برخی دیگر از روستاها نیز انجام شده است.

وی با اشاره به کمبود منابع آب در استان، بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف تاکید کرد و گفت: اگر مردم الگوی صحیح مصرف را رعایت کنند با وجود پروژه‌هایی که در دست احداث است، تا مدت‌ها نیاز به ایجاد تأسیسات جدید در حوزه آب و برق استان نداریم.

صادق پور تاکید کرد: با همکاری مردم به جای ایجاد تأسیسات برای مصرف آب، به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید و اشتغال کمک می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به قرارگیری قم در مناطق گرمسیری و کاهش تعرفه برق ابراز کرد: همین موضوع موجب شد در سال گذشته فشار زیادی به شبکه برق قم وارد شود و پیک مصرف افزایش یابد که امیدواریم امسال مردم در استفاده از برق دقت لازم را داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم تعرفه پایین آب در روستاها را نیز موجب افزایش مصرف دانست و اظهار کرد: متأسفانه قیمت پایین آب در روستاها موجب شده است که بخشی از مردم در استفاده از آب دقت لازم را نداشته باشند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در این دیدار یکی از نقیصه‌های جدی کشور را نداشتن طرح‌های آمایشی دقیق و جامع دانست و گفت: ما کشوری در حال رشد و توسعه هستیم و سنگ بنای توسعه داشتن یک طرح توسعه‌ای دقیق است که نقشه راه ما را مشخص کند و سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری‌ها متناسب با آن انجام شود.

وی با بیان اینکه تمام سیاست‌گذاری ما باید مبتنی طرح آمایش سر زمینی باشد، خاطرنشان کرد: اگر مطالعه دقیق بر روی آب، خاک و وضعیت جغرافیایی و سایر مزیت‌ها و محدودیت‌ها نداشته باشیم در جانمایی نمادهای توسعه و صنعت دچار مشکل می‌شویم.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور آب و هوا را دو مشکل جدی قم دانست و بر لزوم استفاده از انرژی‌های پاک به جای استفاده از سوخت‌های فسیلی تاکید و تصریح کرد: بیابان‌های قم با توجه به کمبود آب استعداد لازم برای کشاورزی را ندارد اما زمین‌های خوبی برای تولید انرژی خورشیدی داریم.

وی با اشاره به میزان تولید و صادرات نفت گفت: اگر با همین روند از ذخایر فسیلی استفاده کنیم در خوش‌بینانه‌ترین حالت بیش از 37 سال نفت و گاز ما دوام نخواهد داشت.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcenz8e.jh8fvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما