دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 47616
منبع : خبرگزاری فارس
مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم خبر داد

نصب ۹۵ مجموعه استاندارد بازي كودكان در بوستان‌هاي شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم گفت: در سال‌هاي اخیر مجموعه استاندارد بازي كودكان را خريداري و در بوستان‌هاي شهر قم نصب كرديم كه اين روند هنوز هم ادامه دارد.
نصب ۹۵ مجموعه استاندارد بازي كودكان در بوستان‌هاي شهر قم
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به وضعیت ایمن سازی بوستان‌های شهر قم، اظهار کرد: برای ایمن سازی این اماکن از فناوری‌های روز استفاده می‌کنیم، به عنوان مثال چراغ‌های بوستان‌های قم از نوع LED هستند که بالاترین توان و کمترین مصرف انرژی را دارند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در بوستان‌های شهر قم از نوعی پایه‌های روشنایی استفاده می‌شود که حداقل ۳۰ سال ضمانت دارد. همچنین بحث استاندارد در داخل تابلوهای برق این بوستان‌ها رعایت شده است تا هیچ مشکل ایمنی را در زمینه وسایل تجهیزات الکترونیکی بوستان‌های شهر قم شاهد نباشیم.

جوادیان افزود: برای اینکه بگوییم یک بوستان ایمن شده است، باید چندین آیتم را مورد توجه قرار دهیم. نخستین آیتم ایمن سازی وسایل الکترونیکی و سیستم روشنایی در بوستان‌ها است و آیتم بعدی ایمن سازی وسایل بازی کودکان در بوستان‌ها است.

وی با اشاره به ضرورت ایمن بودن وسایل بازی کودکان در بوستان‌های شهر قم، اظهار کرد: ایمن نبودن این وسایل، صدماتی را به کودکان وارد می‌کنند، در گذشته اداره استاندارد نامه‌هایی را در زمینه ضرورت ایمن سازی وسایل بازی کودکان به شهرداری قم فرستاده بود، در سال‌های ۹۴ و ۹۵ کار استانداردسازی این وسایل را در بوستان‌های شهر قم به صورت کامل انجام دادیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در اوایل سال ۹۵ تمام وسایل بازی کودکان در بوستان‌های شهر قم که به هیچ وجه قابلیت استانداردشدن را نداشتند، جمع آوری و از مدار استفاده خارج شدند، در سال‌های ۹۴ و ۹۵ مجموعه استاندارد بازی کودکان را خریداری و در بوستان‌های شهر قم نصب کردیم که این روند هنوز هم ادامه دارد.

جوادیان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از آیتم‌ها در بحث ایمنی بوستان‌ها، بحث ایمن شدن آب‌نماها است، بیشتر آب‌نماهایی که سال‌های گذشته در بوستان‌های شهر قم احداث شد، غیرایمن بودند، به همین دلیل ایمن کردن آب‌نماها را در برنامه خودمان گذاشتیم، در سال ۹۴ و ۹۵، ۷۰ آب‌نما را در شهر قم ایمن کردیم و این روند امسال هم ادامه دارد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcd990o.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما