شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 48045
منبع : خبرگزاری فارس
در وزن منهای 60 کیلوگرم صورت می‌گیرد

رقابت ستاره کاراته قم با حریف مصری در آغاز بازی‌های کشورهای اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: ستاره کاراته استان قم در نخستین مسابقه خود از رقابت‌های کاراته بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی برابر حریفی از مصر به میدان می‌رود.
رقابت ستاره کاراته قم با حریف مصری در آغاز بازی‌های کشورهای اسلامی
به گزارش قم نیوز، در شرایطی که ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی در کاروان اعزامی ایران راهی رقابت‌های کاراته بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی شده‌اند، امیر مهدی‌زاده تنها ورزشکار قم است که در رشته کاراته این بازی‌ها به مصاف حریفان خواهد رفت.

مهدی‌زاده دارنده دو مدال طلای سال‌های 2012 و 2016 و نشان برنز 2014 مسابقات کاراته قهرمانی جهان است سابقه کسب مقام قهرمانی بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی، مدال طلای پیکارهای قهرمانی 2015 مردان آسیا در یوکوهاما ژاپن و قهرمان دانشجویان است.

این کاراته‌کای مطرح که در وزن منهای 60 کیلوگرم مجوز همراهی تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران را برای حضور در مسابقات کاراته بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی را کسب کرده است، در نخستین مسابقه خود امروز شنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه به میدان می‌رود.

این در حالی است که با برگزاری آیین قرعه‌کشی مسابقات کاراته چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی در باکوی آذربایجان، ملی‌پوشان کاراته کشورمان حریفان خود را شناخته‌اند و در این میان امیر مهدی‌زاده چهره مطرح کاراته استان قم در گام نخست برابر حریفی از مصر به میدان می‌رود.

مهدی‌زاده در شرایطی به مصاف کاراته‌کای اهل کشور مصر می‌رود که این کاراته‌کا سلاما ملک نام دارد و از جمله افتخارات وی می‌توان به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی در پیکارهای سال 2013 جوانان جهان، مقام قهرمانی و نشان طلای پکارهای لیگ جهانی 2017 در مراکش اشاره کرد.

مهدی‌زاده در صورت برتری برابر کاراته‌کای مصری در دور دوم پیکارهای وزن منهای 60 کیلوگرم کاراته بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با حریفی از قزاقستان روبه‌رو خواهد شد و چنانچه خود را به مرحله نیمه نهایی برساند به احتمال فراوان با سخت‌ترین حریف حاضر در این وزن یعنی که صدرالدین سایماتوف ازبکستان صف‌آرایی می‌کند.

این در حالی است که سایماتوف ازبکستانی در در سه مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته در سال 2017 موفق به کسب سه مقام قهرمانی و سه نشان طلا شده است و در حال حاضر سرشناس‌ترین و موفق‌ترین کاراته‌کای حاضر در وزن منهای 60 کیلوگرم لیگ جهانی محسوب می‌شود.

سایت فدراسیون‌جهانی کاراته سایماتوف 19 ساله دارنده نشان طلای زیر 21 سال آسیا هنوز مصافی با امیر مهدی‌زاده نداشته است و این دو کاراته‌کا در حالی امروز گام به میدان می‌گذارند که مسابقات کاراته بازی‌های کشورهای اسلامی تا 24 اردیبهشت ماه در باکو برگزار می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcamwny.49nay15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما