يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 4579
آیت‌الله مقتدایی:

انقلاب مصر به دست علمای این کشور هدایت شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: در جریان انقلاب مصر علما باید با حضور در میان مردم و راهنمایی آنها رسالت خود را در زمینه رساندن پیام الهی به متن مردم انجام دهند.
انقلاب مصر به دست علمای این کشور هدایت شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در دیدار با دو تن از اعضای مجمع دارالتقریب مصر و رئیس دانشکده تبلیغ لبنان با اشاره به نقاط مشترک میان دو ملت ایران و مصر، اظهار داشت: علاوه بر اسلام که وجه مشترک تمام ملت‌های مسلمان در سراسر جهان است، دو کشور ایران و مصر در مسائل دیگری مانند محبت اهل‌بیت (ع) نیز با هم اشتراک دارند.

وی ادامه داد: ملت مصر از دیرباز به محبت به اهل‌بیت (ع) مشهور بود و همین موضوع علت نزدیکی میان دو ملت ایران و مصر است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: علاوه بر این دو ویژگی مهم که سبب نزدیکی این دو ملت می‌شود، امروز یک اتفاق بسیار مهم دیگر نیز این نزدیکی را صد چندان کرده است و آن پیروزی انقلاب مصر و بیداری این ملت مسلمان است.

وی خاطر نشان کرد: ملت مصر با بیداری خود موفق شد دیکتاتوری که سال‌ها بر این کشور حکومت می‌کرد و نماینده استکبار در منطقه بود، از قدرت به زیر بکشد و امروز مصر مانند ایران یک کشور مستقل و آزاده است.

مقتدایی اظهار امیدواری کرد: با قوی‌تر شدن این سه وجه مشترک، دوستی میان ملت ایران و ملت مصر بیش از پیش عمیق شود.

وی با بیان اینکه امروز علمای کشور مصر وظیفه سنگین‌تری نسبت به گذشته دارند، گفت: همانطور که در ایران عالمان دینی حرکت‌های آزادی‌خواهانه مردم را رهبری کردند و از نیروی ملت برای قدرتمندتر کردن اسلام بهره بردند، در مصر نیز علما باید با حضور در میان مردم و راهنمایی آنها رسالت خود را انجام دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که در آن به نقش علما در رساندن پیام الهی به مردم تاکید شده، متذکر شد: علمای کشور مصر نباید از این وظیفه سنگین که خداوند به دوش آنان گذاشته غفلت کنند.

مقتدایی اضافه کرد: علمای دینی کشور مصر با تقویت ارتباط خود با مراکز دینی دیگر کشورها و استفاده از تجربیات آن ها می‌توانند در رابطه با تحولات این کشور نقش خود را ایفا کنند.

وی عنوان داشت: علمای کشورهای اسلامی نباید از نیروی اسلام که با وحدت میان مسلمین ایجاد می‌شود، غافل شوند چرا که این نیرو موجب پیروزی در برابر مستکبران خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.u9trak9nypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما