شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 48070
منبع : خبرگزاری فارس
در دیدار جمعی از بانوان مسلمان آلمانی مطرح شد

تأكيد آيت‌الله علوي گرگاني بر رعايت حجاب به عنوان اصل اسلامي

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: حجاب اسلامي و الهي خود را در همه حال و شرايط حفظ كنيد زيرا حجاب از اصول مهم اسلامي محسوب مي‌شود و در آيات مختلف قرآن به آن اشاره شده كه نشانه اهميت اين حكم الهي است.
تأكيد آيت‌الله علوي گرگاني بر رعايت حجاب به عنوان اصل اسلامي
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از خواهران آکادمی الحضارة الاسلامیه آلمان اظهار کرد: شما برای زیارت حضرت معصومه(س) به قم مشرف شدید و امیدوارم در حوزه رضایت خداوند گام بردارید و تا پایان عمر در گروه محبان اهل بیت(ع) قرار گیرید.

وی خاطرنشان کرد: حجاب اسلامی و الهی خود را در همه حال و شرایط حفظ کنید زیرا حجاب از اصول مهم اسلامی محسوب می‌شود و در آیات مختلف قرآن به آن اشاره شده که نشانه اهمیت این حکم الهی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه برخی آیات حجاب اشاره به عموم زنان و برخی اشاره به زنان پیامبر اکرم(ص) دارد گفت: اسلام درباره نحوه سخن گفتن زنان با نامحرم سفارش کرده و از آنها خواسته به گونه‌ای سخن نگویند که سبب تحریک شهوات نامحرمان شود و زمینه گناه برای آنها به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: دامنه حجاب وسیع‌‌تر از حفظ ظاهر است، امیدوارم زمانی که به کشور خود بازگشتید این سفارش را مورد توجه قرار دهید و به طور دائم در حفظ حجاب کوشا باشید و بانوان دیگر، فرزندان و دختران خود را به رعایت حجاب سفارش کنید.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به مشکلات حفظ حجاب در کشورهای غربی گفت: باید در نظر داشته باشید هر اندازه انجام عمل دینی در شرایط سخت‌تری انجام شود پاداش بیشتری دارد. من به شما بشارت می‌دهم حفظ حجاب از سوی شما در کشورهای کفر بسیار ارزشمندتر است و مورد قبول واقع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان تقوا داشته باشد به رعایت حجاب می‌پردازد بنابراین تقوا لازمه حفظ حجاب است و افراد بی‌تقوا حجاب را رعایت نمی‌کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciuua5.t1avy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما