دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 48550
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سوادآموزي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم مطرح كرد

استفاده از فرصت تابستان براي اجراي طرح خودآموز

قم نيوز : قم نیوز: معاون سوادآموزي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم گفت: افراد باسواد خانواده مانند فرزندان دانشجو و دانش‌آموز مي‌توانند در تابستان و اوقات فراغت به عنوان بهترين فرصت نسبت به آموزش به افراد خانواده اقدام كنند تا در طرح خودآموز رشد خوبي در سطح استان داشته باشيم.
استفاده از فرصت تابستان براي اجراي طرح خودآموز
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا، با اشاره به جایگاه بی‌سوادی در بین خسارت‌های وارد شده به کشورها اظهار کرد: بر اساس آمار جهانی پنج موضوع است که سالانه عامل خسارت‌های زیادی در کشورها است که پنجمین آنها موضوع بی‌سوادی محسوب می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: بی‌سوادی یا سطح پایین سواد از مواردی است که با مباحثی مانند مواد مخدر و اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی، اجتماعی و... در ارتباط است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه این آسیب‌ها ارتباط تنگاتنگ با موضوع بی‌سوادی دارد گفت: اگر بخواهیم در برابر هر یک از آسیب‌های اجتماعی مقابله کنیم یکی از مهمترین راهکارها ارتقای سطح سواد و دانش مردم است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس جدیدترین آمار سال 95 در گروه سنی 6 سال و بالاتر در استان قم رشد 2.1 درصدی باسوادی نسبت به سال 90 وجود داشته است.

قاسمی‌نیا عنوان کرد: اولویت فعالیت‌های سواد آموزی ویژه گروه سنی 10 تا 49 سال است که باید از افراد باسواد بخواهیم به عنوان آموزش‌دهنده در خانواده‌ها نسبت به با سواد کردن بی‌سوادان اقدام کنند.

وی با اشاره به طرح خودآموز به عنوان یکی از طرح‌های در دست اقدام گفت:‌ در این طرح هر فردی که از نعمت سواد بی‌بهره باشد می‌تواند ثبت‌نام کند و پس از گذراندن دوره آموزشی به وسیله یکی از اعضای خانواده پس از قبولی مبلغ 720 هزار تومان به عنوان پاداش به فرد آموزش گیرنده پرداخت می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: افراد باسواد خانواده مانند فرزندان دانشجو و دانش‌آموز می‌توانند در تابستان و اوقات فراغت به عنوان بهترین فرصت نسبت به آموزش به افراد خانواده خود اقدام کنند تا در طرح خودآموز رشد خوبی در سطح استان داشته باشیم.

وی با اشاره به عوامل تأثیرگذار در زمینه بی‌سوادی گفت: مشکل کنونی این است که افراد بی‌سواد رغبتی به با سواد شدن ندارند دومین مشکل مهاجرت‌های درون کشوری به استان است به طوری که در مناطق حاشیه شهر اغلب افراد مهاجر ساکن هستند که سطح پایین سواد را دارند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbgsba.rhbwspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما