شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 48757
منبع : خبرگزاری فارس
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

كتاب «انسجام گروي در توجيه با تأكيد بر آراي كيث لرر» منتشر مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از چاپ كتاب «انسجام گروي در توجيه با تأكيد بر آراي كيث لرر» با زير عنوان بررسي تحليلي انتقادي در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب «انسجام گروي در توجيه با تأكيد بر آراي كيث لرر» منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی، با اشاره به کتاب انسجام گروی در توجیه اظهار کرد: این کتاب از سوی حجت‌الاسلام مهدی عبداللهی با تأکید بر آرای کیث لرر تألیف شده که در واقع به نوعی بررسی تحلیلی و انتقادی از موضوع انسجام‌گروی می پردازد.

وی خاطرنشان کرد: توجیه مهمترین و چالش برانگیزترین رکن معرفت از منظر معرفت‌شناسی غرب است و در قرن 20 دیدگاه رقیبی برای مبناگرایی به وجود آمد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه این کتاب با تأکید بر دیدگاه کیث لرر مهمترین انسجام گرای معاصر به تحلیل و بررسی انتقادی این نظریه می‌پردازد گفت: کتاب کنونی در واقع دارای موضوع معرفت‌شناختی است فصل نخست این کتاب نگاه کلی به انسجام گروی در توجیه است و دیدگاه‌هایی درباره حقیقت توجیه، نظریه‌های توجیه و معناشناسی در این زمینه به دست داده است.

وی عنوان کرد: در فصل دوم اثر زیرساخت، تحلیل معرفت و مؤلفه‌های آن از منظر کیث لرر بحث می‌شود که مقدمات تحلیل لرر از معرفت و معانی مختلف و نقد دیدگاه وی در این فصل واکاوی و امکان تحلیل معرفت و معادلات آن طرح بحث می‌شود.

روحانی یادآور شد: فصل سوم دارای عنوان نقد مبناگروی در توجیه است این نظریه توجیه و دیدگاه لرر و تحلیل وی در زمینه مبناگروی را بحث می‌کند و سپس مباحث مبناگروی وی نقد می‌شود.

وی ادامه داد: در فصل دیگر تقریرهای انسجام گروی را شرح و ارزیابی می‌کند و در قالب چارچوب کلی پرسش‌های اساسی انسجام گروی را به دست می‌دهد که در این زمینه پاسخ‌های مناسبی برای این بحث در زمینه حقیقت انسجام ارائه شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: فصل دیگر ارزیابی و نقد انسجام گروی لرر است که نویسنده در این بخش به معنایی نتیجه کتاب را در فصلی کامل مطرح می‌کند و اشکالات عام انسجام‌گروی در این فصل تبیین می‌شود.

کتاب «انسجام گروی در توجیه با تأکید بر آرای کیث لرر» با زیر عنوان بررسی تحلیلی انتقادی به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با قیمت 48 هزار تومان به چاپ رسید.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdca00ny.49nam15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما