چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 48964
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

200 کانال تلگرامی دارای مجوز در قم فعالیت دارند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه کانال‌های تلگرامی دارای بیشتر از پنج هزار عضو باید مجوز داشته باشند، گفت:‌ هشت هزار کانال تلگرامی در سطح کشور به ثبت رسیده است که نزدیک به 200 مورد از آنها در قم فعالیت دارند و مشخصات صاحبان آنها به خوبی قابل شناسایی است.
200 کانال تلگرامی دارای مجوز در قم فعالیت دارند
به گزارش قم نیوز، سید موسی حسینی کاشانی سه شنبه شب در کارگروه تخصصی اقتصادی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه رسانه دیجیتال ظرفیت‌های مطلوبی در استان قم وجود دارد، اظهار کرد: این رسانه‌ها با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله نرم‌افزارها و بازی‌ها دنبال می‌شود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تقویت ظرفیت اقتصادی رسانه‌های دیجیتال نگاهی جدی دارد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین تعریف برای فعالیت رسانه‌های دیجیتال را برای بدنه خود تعیین کرده است، اضافه کرد: رسانه‌های دیجیتال به علت تخصصی بودن به ادارات استانی واگذار نشده است بلکه به صورت متمرکز توسط وزارتخانه دنبال می‌شود اما بخشی از فعالیت‌های این حوزه در استان‌های ویژه‌ای همانند قم قابل پیگیری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی سامانه «سرآمد» است که با استفاده از آن می توان سریال ابزارهای رسانه‌های دیجیتال را مشخص کرده و اطمینان بخشی لازم را برای مخاطبان فراهم ساخت، هر فردی که می‌خواهد در عرصه رسانه‌های دیجیتال فعالیت داشته باشد باید ابزار خود را در این سامانه ثبت کند.

وی با تاکید بر اینکه سایت‌های خبری نیز برای فعالیت در محیط اینترنت باید مجوز لازم را از سامانه «سرآمد» دریافت کنند، گفت: طی سال‌های آینده می‌توانیم 200 تا 300 هزار شغل را در بستر رسانه‌های دیجیتال ایجاد کنیم؛ برخی از گروه‌های تلگرامی اکنون نزدیک به 600 هزار عضو داشته و با محتوای خود تحولی در شیوه تبلیغات‌های انتخابات ایجاد کردند، برخی از کانال‌های پنج هزار نفری استان قم نیز مبالغی را دریافت می‌کردند تا تبلیغات کاندیداها را انجام دهند.

حسینی با بیان اینکه کانال‌های تلگرامی بیشتر از پنج هزار عضو باید از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مجوز داشته باشند، مطرح کرد:‌ تا کنون هشت هزار کانال تلگرامی در سطح کشور به ثبت رسیده است که نزدیک به 200 مورد از این کانال‌ها در استان قم فعالیت دارند و مشخصات صاحبان آنها به خوبی قابل شناسایی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 هزار نرم‌افزار ثبت شده در استان قم وجود دارد، عنوان کرد:‌ حفظ مالکیت معنوی آثار در وزارت فرهنگ و ارشاد مورد توجه قرار گرفته است به همین علت هر فردی که دارای اثری است بدون به چاپ رساندن می‌تواند آن را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: 64 درصد جرم‌های فضای مجازی به تلگرام و 16 درصد آنها به بستر اینستاگرام اختصاص دارد به همین علت برنامه‌ریزی جامعی را برای کاهش جرم‌های تلگرام دنبال می‌کنیم چرا که اعتقاد داریم اگر این فضا سلامت لازم را داشته باشد می‌تواند مشاغل بسیاری را نیز به دنبال داشته باشد.

وی رسیدن به تحول در حوزه فضای مجازی را نیازمند زمان بیشتری دانست و اضافه کرد: از ادارات‌کل استان‌ها انتظار نمی‌رود که به صورت متمرکز فعالیت‌هایی را در عرصه رسانه‌های دیجیتال دنبال کنند اما نظرات کارشناسی شده توسط این مجموعه‌ها به وزارتخانه انتقال داده می‌شود.

حسینی یادآور شد: سرمایه‌ای که از بازی‌های رایانه‌ای کسب می‌شود قابل توجه است؛ بنیاد بازی‌های رایانه‌ای با محوریت بازی‌های ایرانی کار خود را دنبال می‌کند تا بتواند اشتغال‌زایی در این عرصه را افزایش دهد، اکنون هیچ بازی رایانه‌ای در سطح شهر بدون هولوگرام وجود ندارد که مشکلی داشته باشد به همین علت توصیه می‌شود از بازی‌های بدون هولوگرام استفاده نشود.

وی با تاکید بر اینکه قم با توجه به ظرفیت‌های موجود خود می‌تواند در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و نرم‌افزارهای مختلف ورود مطلوبی داشته باشد، تصریح کرد: اکنون در حوزه نشر دیجیتال 16 مجموعه فعال بوده و 14 مرکز فرهنگی دیجیتال به ثبت رسیده است که در راستای سیاست‌های مورد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال فعالیت هستند.

حسینی با بیان اینکه تولید محتوای مناسب توسط موسسات فرهنگی و قرآنی دنبال می‌شود، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال حمایت از موسسات است اما برای اینکه بتوانیم اعتبارات مورد نیاز را جذب کنیم باید پیگیری‌ها را افزایش دهیم.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcayony.49nai15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما