پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : 49047
منبع : خبرگزاری فارس
عضو خبرگان رهبری:

نباید در برابر 2030 تسلیم شویم/ شعار مرگ بر آمریکا عمل به آیات قرآن است

قم نيوز : قم نيوز: عضو خبرگان رهبری گفت: صلابت و نفوذ ناپذیری در عرصه فرهنگ این است که تسلیم نسخه‌های وارداتی دشمن همچون سند 2030 یونسکو برای آموزش نشویم.
نباید در برابر 2030 تسلیم شویم/ شعار مرگ بر آمریکا عمل به آیات قرآن است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در ابتدای آیین ترتیل خوانی قرآن که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به آیات سوره مائده اظهار کرد: خداوند در آیه نخست این سوره مردم را به وفاداری به پیمان‌ها فراخواند و رسول اکرم(ص) با شخصی وعده ای کرد و سر وعده خود ماند، .

وی ادامه داد: در روایات آمده است که خلاصه دین در گفتن حق، رفتار عادلانه و وفای به عهد است، ما با خداوند پیمان فطری بستیم و باید به این پیمان وفادار بمانیم.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر در جامعه به پیمان‌های خود وفادار بمانیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود و مدیران باید به قول هایی که به مردم می‌دهند، وفادار بمانند.

حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن شعائر الهی اظهار کرد: هر آنچه که علامت و نشانه خدا است، شعائر الهی است. همه مراکز دینی از جمله حرم حضرت معصومه(س) و حجاب زنان مسلمانان از شعائر الهی هستند و براساس آیه دوم سوره مائده وظیفه داریم شعائر الهی را تکریم کنیم.

وی ادامه داد: خداوند در آیه هشت سوره مائده، به مومنین توصیه می‌کند که اهل رفتار عادلانه باشند، نباید به خاطر خشم خودمان در برابر گروهی با آن‌ها ناعادلانه رفتار کنیم، انسان حتی باید در برابر دشمن خود با عدالت رفتار کند. امام علی(ع) در جنگ صفین اجازه بستن آب بر سپاه معاویه را نداد و این نشانه تجلی عمل به آیات قرآن کریم است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان نباید حتی با دشمنان خودش با ظلم رفتار کند، رسول اکرم(ص) در روایتی فرمود که ظلم کردن موجب تاریک شدن فضا می‌شود و در روز قیامت ظلم‌ها، عرصه را بر ظالمان تنگ می‌کند.

حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به ضرورت پرهیز از تعصبات اظهار کرد: خداوند با کسی تعارف ندارد و ملاک در عظمت و عزت، تقوا است، انسان باید تعصبات قومی و قبیله ای را کنار بگذارد، باید عمل انسان نشان بدهد که او برتر است، گاهی متاسفانه در کشور یک اقدام از یک حزب خوب است و این اقدام از حزب دیگر بد است، این مساله برخلاف تعالیم قرآن است.

وی ادامه داد: نخستین کسی که تعصب کرد، ابلیس بود که خودش را برتر از انسان دانست، انسان باید از تعصب ورزیدن بپرهیزد و در روایات آمده است کسی که تعصب بورزد، از دایره ایمان خارج شده است.

حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به ضرورت تواضع داشتن در برابر مومنان اظهار کرد: حقیقت ایمان علاقه مندی به گروهی و نفرت داشتن از گروه دیگری است، مومن باید نسبت به برادران مومن صمیمی و متواضع و نسبت به کافران با صلابت و شدت و با ابهت برخورد کند. صلابت در عرصه اقتصاد این است که از وابسته کردن جامعه اسلامی به دشمن پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: صلابت و نفوذ ناپذیری در عرصه فرهنگ این است که تسلیم نسخه‌های وارداتی دشمن همچون سند 2030 یونسکو برای آموزش نشویم.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: شعار مرگ بر آمریکا، عمل به آیات قرآن است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd5z0o.yt0no6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما