جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : 20740

حضرت فاطمه(س) با استناد به آیات قرآن از ولایت دفاع کرد

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) به مناظره و گفت‌وگو با کسانی می‌پرداختند که مخالف حق ولایت بودند و با بهترین شیوه یعنی استناد به آیات قرآن و دلایل عقلی از ولایت دفاع می‌کردند.
حضرت فاطمه(س) با استناد به آیات قرآن از ولایت دفاع کرد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمود رجبی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی که آسیب‌‌های اجتماعی و فرهنگی فراوانی وجود دارد، سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای زندگی بانوان الگو محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک جنبه در زندگی حضرت فاطمه(س) فضای صمیمی است که در خانواده حاکم بوده و حضرت در مسائل زندگی و خانوادگی تقسیم کار انجام می‌دادند و حتی نسبت به خدمت‌گزار وی نیز این موضوع صادق است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی یادآور شد: در حقیقت ارتباط انسان با خدا زندگی را شیرین، لذت‌بخش و بانشاط می‌کند و همواره در روایات مطالبی در زمینه توسل به خدا، کارها را برای خدا انجام دادن و دعا به درگاه خدا ذکر شده است.

وی عنوان داشت:‌ حضرت همواره در فکر حل مشکلات محرومان و نیازمندان بود و حتی لباس عروسی خود را به فقیر می‌بخشد.

رجبی خاطرنشان کرد:‌ حضرت فاطمه(س) از کسانی که می‌خواستند معارف دینی را فرا گیرند با روی گشاده استقبال می‌کرد و حتی حضرت در پاسخ بانوانی که از سئوال کردن شرمنده می‌شدند، بیان می‌کرد که سئوال کنید، سئوال شما هدیه‌ای است که خدا فرستاده است.

وی با اشاره به کمک حضرت فاطمه(س) در زمینه مسائل سیاسی و اجتماعی به پدرش گفت: این بانوی بزرگوار در جبهه حضور پیدا می‌کرد و به مداوای مجروحان جنگی می‌پرداخت و حتی در سرزمین حجاز و عربستان مکان‌هایی داریم که میدان جنگ بوده و نام صدیقه کبری در آنجا وجود دارد.

رجبی یادآور شد: حضور در عرصه اجتماعی برای هنگامی که دفاع از نظام لازم است، درسی بوده که از حضرت فاطمه(س) فرا می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) همه هستی خود را در راه ولایت‌مداری و دفاع از ولایت فدا کرد و حتی از مهاجران و انصار می‌خواست تا از حق امام علی(ع) دفاع کنند و شهادت بدهند که پیامبراکرم(ص) در روز غدیر امیر مومنان(ع) را به عنوان جانشین خود انتخاب کردند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) به مناظره و گفت‌وگو با کسانی می‌پرداختند که مخالف حق ولایت بودند و با بهترین شیوه و استناد به آیات قرآن و دلایل عقلی از ولایت دفاع می‌کردند.

وی یادآور شد: بانوان باید از حضرت زهرا(س) الگوبرداری کنند و تنها پیش پای خود را مشاهده نکنند بلکه برای نسل آینده طراحی، تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccxmqi.2bqx08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما