سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب : 37209
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم:

شأن فاطمه زهرا(س) در مجالس روضه‌خوانی رعایت شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: ضروری است در مجالس عزاداری به شأن و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) توجه شود.
شأن فاطمه زهرا(س) در مجالس روضه‌خوانی رعایت شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی با اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: با وجود اینکه عقل بشر یارای فهم چنین شخصیت عظیمی را ندارد اما با رجوع به آیات، روایت و فرمایشات اهل‌بیت(ع) می‌توان توشه‌ای از این شخصیت عظیم را به دست آورد.

وی در خصوص سوره مبارکه کوثر افزود: خداوند متعال در این سوره عظمت والای این بانوی بزرگ را به‌گونه‌ای بیان می‌کند که تاکنون مفسران هم نتوانستند به عظمت حقیقی آن پی ببرند و خواستار شکر این نعمت بزرگ از سوی پیامبر(ص) شدند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم بابیان اینکه بارها به شخصیت این بانوی بزرگوار در قرآن اشاره‌ شده است، تصریح کرد: خداوند در آیه شریفه مبادله در سوره آل‌ عمران، فاطمه زهرا(س) را به‌عنوان فرد مقرب درگاه الهی معرفی کرده و شخصیت برجسته ایشان را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی آیاتی از سوره نور را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: در این سوره نیز خداوند متعال حضرت فاطمه زهرا(س) را به‌عنوان نوری از رحمت و مغفرت معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام عظیمی بهره‌مندی از لطف خدای متعال را نتیجه اعتقاد راسخ به فاطمه زهرا(س) برشمرد و خاطرنشان کرد: خداوند بهره‌مندی از لطف، رحمت و مغفرت خود را نتیجه اعتقاد راسخ و پیروی از فاطمه زهرا(س) می‌داند و همه را نیز به این مهم دعوت می‌کند.

وی دلیل پیروی از فاطمه زهرا(س) را اطاعت کامل ایشان از خداوند برشمرد و افزود: ایشان در تمام طول زندگی کوتاه و شریفشان همواره رضای خداوند را مدنظر قرار داده و به خاطر رضای خدا سختی‌های بسیاری کشیده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه عظمت خدای متعال در دنیا بی‌مثال است اظهار کرد: خداوند عالم وجود را به خاطر پیامبر اکرم(ص)، پیامبر(ص) را به خاطر حضرت علی(ع) و پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) را به خاطر فاطمه زهرا(س) خلق کرده است.

وی خواستار توجه بیشتر به عظمت وجودی فاطمه زهرا(س) در مجالس روضه‌خوانی شد و افزود: ضروری است شأن و شخصیت این بانوی بزرگوار در مجالس عزاداری رعایت شده و به اتفاقات بعد از شهادت ایشان توجه شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcaoune.49n0w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما