شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 6666
رضوی مهر بیان کرد:

حضرت زهرا پیوند دهنده نبوت و امامت

قم نيوز : قم نیوز: مشاور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حضرت زهرا عصاره تمام خوبی‌ها و کوثری است که اهالی آسمان و زمین به وجود ایشان افتخار می‌کنند.
حضرت زهرا پیوند دهنده نبوت و امامت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا اظهار داشت: میلاد دخت خانه توحید و پیوند دهنده نبوت و امامت یکی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است که در ایران اسلامی با نام مادر نیز گره خورده است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا شخصیت برجسته‌ای است که ناموس خداست و تمام بشریت به وجود نورانی او مباهات می‌کند.

مشاور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اذعان داشت: شاخصه‌های رفتاری حضرت زهرا برای مردان و زنان جامعه ما باید به عنوان یک مسیر استوار برای رسیدن به حقیقت و معنویت تبیین شود.

وی گفت: راه سعادت از خانه معصومین می‌گذرد و هر چیزی که امروز ما برای رسیدن به حقیقت زندگی به آن نیاز داریم در سیره و روش این بزرگان موجود است.

رضوی‌مهر با اشاره به کامل بودن الگوی زندگی حضرت زهرا ابراز داشت: ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مبارزات با زر و زور، در عین رسیدگی به امورات خانواده در زندگی حضرت زهرا نشان‌دهنده لزوم توجه به تمام ابعاد مختلف زندگی برای رسیدن به مقام انسان کامل است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم بارها فرموده‌اند که تمام خوبی‌های دنیا در فاطمه خلاصه شده است، افزود: تمام خوبی‌های دنیا از فضایل و مناقب فاطمه زهرا سرچشمه می‌گیرد.

مشاور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: انسانیت، خدامحوری و باور به مبدا و معاد در لحظه لحظه زندگی حضرت زهرا جاری است و اگر همه خوبی‌ها می‌توانست در کسی مجسم شود، به طور حتم آن شخص فاطمه زهرا بود.

وی اضافه کرد: حضرت زهرا  اسطوره زنان عالم و شهیده راه ولایت بود و کوثری است که اهالی آسمان و زمین به آن افتخار می‌کنند.

رضوی‌مهر با بیان اینکه حضرت زهرا  عروة الوثقی و نجات‌دهنده تمام بشر از گمراهی است، افزود: توجه به سیره ایشان و خطبه‌ای که از این بانوی بزرگوار به یادگار مانده برای بهره‌گیری از اشعه حیات بخش رفتار و گفتارش یکی از واجبات زندگی هر شیعه است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا عصاره تمام خوبی‌ها است اضافه کرد: مردان و زنان ما باید از عبادت، زندگی خانوادگی، سلوک اجتماعی و عدالت‌محوری او درس بگیرند.

مشاور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: زندگی ائمه معصومین برای ما درس‌های فراوانی دارد و این روزهایی که به نام معصومین نام‌گذاری شده است، بهانه‌ای برای مطالعه و تفکر در سیره این بزرگان است.

وی خاطرنشان کرد: باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم تا عملکرد خود را در زمینه عمل به تعالیم زندگی ائمه مورد بررسی قرار دهیم و برای اصلاح شیوه زندگی خود بر اساس آموزه‌هایی که از آنها به ما رسیده، برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.vdviw6dvvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما