دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : 49177
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

آموزه‌هاي قيام 15 خرداد جهاني است

استقلال‌خواهي و دفاع از هويت ملي مهمترين پيام قيام 15 خرداد
قم نيوز : قم نيوز: عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني گفت: قيام 15 خرداد اگر چه در جغرافيايي مانند ايران به وقوع مي‌پيوندد ولي آموزه‌هاي آن جهاني است و در دنيا مي‌توان از آن الگوبرداري كرد.
آموزه‌هاي قيام 15 خرداد جهاني است/ استقلال‌خواهي و دفاع از هويت ملي مهمترين پيام قيام 15 خرداد
آموزه‌هاي قيام 15 خرداد جهاني است/ استقلال‌خواهي و دفاع از هويت ملي مهمترين پيام قيام 15 خرداد

به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام محمدجواد نوروزی امروز با اشاره به ویژگی‌های قیام 15 خرداد اظهار کرد: این قیام می‌تواند الگویی برای جوامع اسلامی باشد که شباهت‌های فراوانی با جامعه آن روز ایران دارند.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با رژیم ظالم و غیر دینی مهمترین ویژگی این قیام است که مسلط بر منابع و ظرفیت‌های یک جامعه اسلامی است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه رژیم شاهنشاهی پس از رحلت آیت‌الله بروجردی به حرکت‌های غیر اسلامی اقدام کرد که منجر به واکنش عالمان دینی و رهبران آگاه جامعه به ویژه امام خمینی(ره) شد گفت: ظلم‌ستیزی و امر به معروف و نهی از منکر یکی از شاخص‌های مهم این قیام است. ویژگی دیگر قیام 15 خرداد در واقع تبعیت مردم با روحیه و بصیرت عالی از رهبران دینی محسوب می‌شود که منجر به قیام همگانی شد و در آن روز پایه‌های رژیم ظالم ستمشاهی را لرزاند.

وی ادامه داد: این قیام در ایران منشأ و آغازی برای چالش و برخورد مردم با نظام طاغوتی است که در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد.

نوروزی استقلال‌خواهی و دفاع از هویت ملی را مهمترین پیام قیام 15 خرداد ذکر کرد و افزود: برخورد با رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان نظام سلطه و استکباری یکی از محورهای مهم این قیام است. از طرفی دیگر مهمترین پیام قیام 15 خرداد بازسازی این هویت بر اساس ارزش‌های اسلامی و تکیه بر مردم است.

وی با بیان اینکه بدون تردید الگوبرداری از این قیام در حرکت کشورهای دیگر تأثیرگذار است گفت: شاخص‌ها در قیام 15 خرداد بر اساس سه محور اساسی مکتب اسلام و آموزه‌های دین، مردم و رهبری تعیین شده و هر حرکتی که این سه مؤلفه را مورد توجه قرار دهد بدون تردید می‌تواند کامیابی‌هایی داشته باشد و به تناسب کمبود این سه مؤلفه سبب کندی این حرکت می‌شود.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد: قیام 15 خرداد اگرچه در جغرافیایی مانند ایران به وقوع می‌پیوندد ولی آموزه‌های آن جهانی است و در دنیا می‌توان از آن الگوبرداری کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchqznk.23nwqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما