يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : 49166
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

قيام 15 خرداد بر مبناي ولايت فقيه و ارتباط مردم با ولي شكل گرفت

قم نيوز : قم نيوز: عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني گفت: قيام 15 خرداد بر مبناي ولايت فقيه و ارتباط مردم با ولي شكل گرفته و انقلاب اسلامي حاصل تكامل همراهی مردم و ولايت فقيه است.
قيام 15 خرداد بر مبناي ولايت فقيه و ارتباط مردم با ولي شكل گرفت
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام مهدی ابوطالبی امروز ضمن تسلیت رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: بیشترین نمود نهضت امام خمینی(ره) در قیام 15 خرداد مشاهده می‌شود و این قیام یکی از نهضت‌های روی داده در ایران است.

وی خاطرنشان کرد: این نهضت‌ها به رهبری یک عالم دینی، فقیه و مجتهد شکل گرفته و در حقیقت رهبری این نهضت با حمایت مردم انجام شده و در همه نهضت‌های ایران شاهد فتوای علما هستیم.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه در همه نهضت‌ها بحث ولایت فقیه یعنی رهبری و زعامت سیاسی و اجتماعی یک فقیه و به دنبال آن تبعیت و ولایت‌پذیری مردم قرار دارد گفت: علت توفیق این نهضت‌ها بحث ولایت فقیه بوده، البته  بخشی از نهضت‌ها به انحراف رفته زیرا علما و بزرگان دینی از صحنه حذف شدند.

وی خاطرنشان کرد: حذف ولایت فقیه یا ضعف ارتباط مردم با ایشان سبب انحراف و شکست نهضت می‌شود و باید در نظر داشت ولایت فقیه در ایران پایه همه نهضت‌ها بوده است.

ابوطالبی با بیان اینکه قیام 15 خرداد در اعتراض به دستگیری امام خمینی(ره) شکل گرفت گفت: دستگیری امام خمینی(ره) برای مردم قابل تحمل نبود بنابراین اعتراض به این حرکت را وظیفه دینی و شرعی قلمداد کردند و حاضر شدند جان خود را فدا کنند.

وی یادآور شد: قیام 15 خرداد بر مبنای ولایت فقیه و ارتباط مردم با ولی به وقوع پیوست و انقلاب اسلامی حاصل تکامل حرکت مردم و ولایت فقیه است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه حرکت‌ها در بحرین شبیه قیام 15 خرداد است گفت: اکنون مردم بحرین برای شیخ عیسی قاسم فداکاری می‌کنند تا جان این عالم دینی محفوظ بماند و امیدواریم که این حرکت با پایداری مردم و حمایت از رهبری دینی به سرانجام برسد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfvydj.w6d1vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما