شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 49366
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

صنعت گردشگری با همکاری فرااستانی رونق می‌یابد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: امضای تفاهمنامه‌های همکاری با استان‌های اصفهان و مرکزی نقش مهمی در توسعه و رونق صنعت گردشگری دارد.
صنعت گردشگری با همکاری فرااستانی رونق می‌یابد
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی جمعه شب در همایش توسعه گردشگری که در هتل پارسیا قم برگزار شد گفت: ظرفیت‌های گردشگری بین استان‌های قم، اصفهان و مرکزی بسیار چشمگیر است که باید با استفاده از اشتراک‌های تاریخی و گردشگری برای توسعه و رونق این صعنت بهره برد.

وی با بیان اینکه گردشگری با همکاری استان‌های همسایه و تغییر نگرش رونق می‌بخشد گفت: گردشگری فرابخشی است از این رو باید مدیران در استان‌های همسایه از جمله اصفهان و مرکزی با همکاری مردم باعث توسعه گردشگری شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از کشورها، گردشگری یک صنعت اقتصادی و توسعه در سطح جهان است از این رو نیازمند همکاری‌ها می‌تواند نقش مهمی در این حوزه ایفا کند.

وی با اشاره به این که باید نگاه‌ها به صنعت گردشگری تغییر کند گفت: ایجاد باور عمومی در خصوص این صنعت در جامعه ضروری است باید خدمات رسانی به گردشگران مطلوب ارائه شود تا رغبت به سفر پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در برخی از کشورها تأمین زیرساخت‌های گردشگری باعث رونق اقتصادی و اشتغالزایی شده است.

وی با تاکید بر این که 50 درصد توریست‌های خارجی به استان قم سفر می‌کنند گفت: بسیاری از این گردشگرها مذهبی هستند که برای بازدید از اماکن زیارتی و مذهبی وارد این استان می‌شوند ضمن اینکه استان قم دارای جاذبه‌های تاریخی و اماکن گردشگری است.

وی ابراز داشت: بیش از 300 اثر تاریخی و گردشگری در این استان وجود دارد که باید این اماکن به مردم معرفی شوند تا مورد استفاده و بازدید قرار گیرند.

وی ادامه داد: استان قم در خصوص کویرگردی دارای ظرفیت منحصر به فردی است که سالانه گردشگرانی را به این استان جذب کرده است.

رضایی با اشاره به این که رفتارهای اجتماعی با گردشگران خارجی باید تغییر کند گفت: باید در جامعه آموزش‌هایی ارائه شود تا نوع نگاه در بین مردم اصلاح شود.

وی افزود: هر گردشگر با فرهنگ دیگری وارد کشوری با فرهنگی خاص می‌شود که باید قبل از سفر به کشور مقصد آن کشور را از لحاظ فرهنگی و اجتماعی مورد مطالعه قرار دهد در همین راستا باید مردم با رفتارهای مناسب باید میزبان گردشگران خارجی باشند.

وی اضافه کرد: مهمان نوازی ایرانیان زبانزد عام و خاص است از این رو باید از ظرفیت گردشگران در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی بهره برد چراکه توریست برای یک کشور دارای خیر و برکت هستند و کشورهایی که به صنعت گردشگری اهتمام ویژه ای داشته‌اند متحول شده‌اند.

وی با بیان این که تأسیس پلیس گردشگری در کشورمان ضروری است گفت: وجود پلیس گردشگری می‌تواند در امنیت گردشگران و تأمین سفر امن نقش مهمی ایفا کند.

وی ادامه داد: حادثه تروریستی تهران با مدیریت مناسب نیروهای امنیتی و انتظامی کنترل شد و این اقدامات تروریستی خدشه ای در صنعت گردشگری و امنیت کشورمان وارد نکرد.

وی بیان داشت: در برخی از کشورها از جمله ترکیه حادثه‌های تروریستی از رونق گردشگری در این کشور کاسته است ولی امنیت ایران باعث جذب گردشگران و علاقمندی آنان به حضور در کشورمان شده است.

وی به رونق صنایع دستی در استان قم اشاره کرد و گفت: 20 خرداد روز صنایع دستی است که امیدواریم بتوانیم این هنرها را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: امضای تفاهمنامه‌های همکاری با استان‌های اصفهان و مرکزی نقش مهمی در توسعه و رونق صنعت گردشگری دارد.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdch-xnk.23nw-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما