چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : 4944
با مساعدت سازمان مركزی و استانداری قم در حال اقدام می باشد؛

راه اندازی واحد سيار پايش آلاينده های هوا در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل محیط زیست استان قم از راه اندازی واحد سيار پايش آلاينده های محيطی هوا در سطح استان در سال آتی خبر داد.
راه اندازی واحد سيار پايش آلاينده های هوا در قم
به گزارش قم نیوز، محمودعلی رکنی، مدير كل حفاظت محيط زيست استان قم گفت: ساختار تشكيلاتی و سازمانی محيط زيست استان بايستی متحول گردد.

وی يكی از مسائل و مشكلات تشكيلات محيط زيست استان را كمبود نيرو و فضای اداری دانست كه با توجه به اينكه شهر مقدس قم يكی از كلان شهرهای كشور با جمعيتی بيش ار 1 ميليون و يکصد و 50 هزار نفر بوده و با وجود صنايع متنوع و مهاجر پذير بودن اين منطقه از كشور به هيچ عنوان پاسخگوی رسالت و اهداف سازمانی محوله نمی باشد.

رکنی خاطر نشان کرد: اقداماتی در جهت ساماندهی اين معضل صورت گرفته كه با عنايات مهندس محمدی زاده، رياست محترم سازمان حفاظت محيط زيست و استاندار قم، مجوز استخدام ۱۳ نفر جهت حضور در اين مجموعه صادر گرديده كه تا پايان سال جاری صورت می گيرد.

همچنين مجوز و سهميه ۱۶ نفر نيز از طريق استانداری قم و با مساعدت استاندار، حجت السلام موسی پور در حال پيگيری می باشد.

ضمنا ۲۲ سهميه به منظور جذب نيروهای سرباز از سوی سازمان مركزی به استان اختصاص يافته است كه در صورت جذب اين نيروها و تامين اعتبارات لازم تا حدودی اين وضعيت به حد قابل قبول نزديك می گردد.

وی همچنين به راه اندازی واحد سيار پايش آلاينده های محيطی هوا در سطح استان در سال آتی اشاره نمود كه با مساعدت سازمان مركزی و استانداری قم در حال اقدام می باشد.

رکنی از ديگر اقدامات اداره كل در سال آتی را بررسی و مطالعه به منظور احيا زيست بوم های آسيب ديده استان اشاره نمود كه به همين منظور سايت نگهداری و تكثير آهو در منطقه حفاظت شده پلنگ دره از جمله اقدامات در همين زمينه می باشد كه به زودی و تاپايان سال جاری راه اندازي می گردد.

رکنی خاطر نشان كرد: به منظور ارتقاء سطح حفاظتی مناطق و زيستگاه های حيات وحش استان ايجاد پاسگاه های محيط بانی جديد در مناطق تحت مديريت خصوصا بخش های كهك، دشت مسيله و منطقه شكار ممنوع تالاب حوض سلطان نيز در دستور كار قرار دارد.

همچنين نسبت به ارتقاء و يا ايجاد پاسگاه های سر محيط بانی و درصورت امكان اداره شهرستان در هر يك از شهرهای استان نيز بايستی تمهيداتی انديشيده شود.

وی در ادامه خاطر نشان كرد: انشاء الله با تلاش و مشاركت تمامی مسوولين و مردم شاهد ارتقاء وضعيت محيط زيست و گسترش و اعتلای محيط زيست به نحوی كه شايسته اين استان و مردم شهيد پرور و ولايت مدار بوده باشيم.

مدیر کل محیط زیست استان قم در ادامه سخنان خود بر عدالت محوری، از خود گذشتگی، ايثار و جلب رضايت مندی ارباب رجوع كه به عنوان يكی از مهم ترين شاخصه های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران كه در منشور اخلاقی محيط زيست كشور نيز تاكيد شده است، اشاره و عنوان کرد: بايستی تکریم ارباب رجوع به عنوان يك اصل و هدف مد نظر كاركنان، همكاران و همه خدمت گزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران قرار گيرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.0q0a2bqo0la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما