شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 49703
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مصباح یزدی:

امام خمینی(ره) نگران تحریف حقایق انقلاب بودند

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: یکی از نگرانی‌های امام خمینی(ره) از همان ابتدای نهضت انقلاب اسلامی این بود که حقایق این نهضت تحریف شود.
امام خمینی(ره) نگران تحریف حقایق انقلاب بودند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی شامگاه جمعه در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد، با اشاره به غصب خلافت امام علی(ع) پس از رحلت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: این مساله برای بسیاری از مسلمانان از مذاهب دیگر روشن نیست و آن‌ها در این خصوص به سخنان علمای بزرگ خودشان اعتماد کردند.

وی ادامه داد: برخی از نواندیشان مسلمان سعی کردند که داستان غصب خلافت امام علی(ع) را توجیه کنند، آن‌ها گفتند که مردم مسلمان در صدر اسلام به دموکراسی عمل کردند و افرادی با رای مردم پس از رسول اکرم(ص) به خلافت رسیدند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: علامه امینی گفته است که روایات اهل سنت در خصوص ولایت امام علی(ع) بیش از روایت شیعیان در این خصوص است، این عالم در کتاب الغدیر از منابع اهل سنت، ولایت امام علی(ع) را اثبات کرد.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به سلسله پادشاهی صفوی اظهار کرد: اجداد این پادشاهان اهل سنت بودند، اما به اهل‌بیت(ع) علاقه زیادی داشتند، پادشاهان صفوی پس از رسیدن به قدرت رابطه گرمی را با علمای شیعه برقرار کردند و علامه کرکی از علمای بزرگ شیعه به یکی از پادشاهان صفوی اجازه حکومت داد.

وی ادامه داد: حتی در میان بستگان اهل‌بیت(ع) کسانی بودند که اعتقاد به خلافت ائمه معصومین(ع) نداشتند، چنین مسئله ای به این دلیل بود که اعتقادات در خصوص ولایت اهل‌بیت(ع) از همان ابتدا برای همه افراد روشن نبود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: حتی برادران برخی از ائمه معصومین(ع) مساله ولایت اهل‌بیت(ع) را درک نکردند، به عنوان مثال زید برادر امام باقر(ع) اعتقاد به امامت برادرش نداشت، گرچه که او در نهایت در راه مبارزه با دشمنان اهل‌بیت(ع) به شهادت رسید.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به تقیه در سیره ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) از امام سجاد(ع) به بعد کم و بیش تقیه می‌کردند و به همین دلیل گاهی مساله ولایت اهل‌بیت(ع) برای دیگران روشن نمی‌شد.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های امام خمینی(ره) از همان ابتدای نهضت انقلاب اسلامی این بود که حقایق این نهضت تحریف شود و نسل‌های دیگر نفهمند که در انقلاب اسلامی چه اتفاقاتی رخ داد، امام خمینی(ره) از همان ابتدای نهضت انقلاب اسلامی افرادی را مامور کردند که اسناد انقلاب را جمع آوری کنند تا کسانی دست به تحریف حقایق نزنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: علمای شیعه در راه تبیین حقایق در مورد ولایت اهل‌بیت(ع) جان خود را از دست دادند و اگر امروز کسی بگوید که امام علی(ع) حکومت خلفا را به دلیل رای مردم قبول کرد، از آن شخص پذیرفته نیست.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به تاکید مراجع عظام تقلید بر مساله ولایت امام علی(ع) اظهار کرد: آیت‌الله بهجت بارها در جلسات درس خود نکاتی در خصوص مساله ولایت امام علی(ع) مطرح و بر این مساله تاکید می‌کردند، سال‌ها بعد شاهد بودیم که شبهات در این خصوص به مسائل اصلی جامعه تبدیل شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بین ایمان و کفر، دیوار چین وجود ندارد، قرآن کریم در خصوص برخی از افرادی که پشت سر رسول اکرم(ص) نماز می‌خواندند، گفته است که فاصله این افراد با کفر کمتر از فاصله آن‌ها با ایمان است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcc1mq0.2bqox8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما