سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : 49852
منبع : خبرگزاری فارس
عضو مجلس خبرگان رهبری:

روز قدس نماد ظلم ستیزی مردم ایران است

قم نيوز : قم نيوز: نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: روز قدس نماد ظلم ستیزی مردم ایران است و امام خمینی(ره) بر شرکت مردم در تظاهرات این روز تاکید داشتند.
روز قدس نماد ظلم ستیزی مردم ایران است
روز قدس نماد ظلم ستیزی مردم ایران است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی قرآن در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژگی‌های انسان مومن اظهار کرد: این انسان چون با خدا ارتباط دارد و دارای حرمت است، زیر بار ظلم نمی‌رود، مومنان کسانی هستند که در برابر ظلم انسان‌های ستمگر می‌ایستند.

وی ادامه داد: انسان مومن علاوه بر اینکه باید از دیگران برای مبارزه با ظالمان کمک بطلبد، موظف است که اگر مومنان دیگر از او کمک خواستند، حتما به آن‌ها کمک کند، روز قدس نماد ظلم ستیزی مردم ایران است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: فرزندان هدیه‌های خداوند هستند، رسول اکرم(ص) فرمود هر چه که می‌توانید فرزندان بیشتری را به دنیا بیاورید تا در روز قیامت امت من بیش از امت‌های دیگر باشد.

حاج ابوالقاسم با اشاره به تضمین خداوند در خصوص تامین روزی فرزندان اظهار کرد: رسول اکرم(ص) در روایتی فرمود خداوند رزق و روزی فرزندان را تضمین کرده است، خدا نسبت به روزی فرزندان کفیل است و انسان نباید از ترس روزی از فرزنددار شدن خودداری کند.

وی ادامه داد: غفلت از خداوند موجب تسلط شیاطین بر انسان می‌شود، اگر کسی خودش را به کوری بزند و از یاد خداوند غفلت کند، شیطانی بر او مسلط می‌شود و این شیطان در همه جا همراه او خواهد بود، جوامعی که از یاد خداوند غافل شوند، شیطان بزرگ یعنی آمریکا بر آن‌ها مسلط خواهد شد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: زمانی که شیطان بر انسانی مسلط شود، او را به سوی دنیا می‌کشاند، در حالی که انسان تصور می‌کند، راه درست را می‌پیماید، امام صادق(ع) فرمود در طی روز در هر حالتی ذکر خداوند را بگویید تا دچار غفلت از یاد خداوند نشوید.

حاج ابوالقاسم با اشاره به مسؤولیت مسلمانان در برابر قرآن کریم اظهار کرد: خدا فرمود که قرآن مایه تذکر و یاد آوری برای رسول اکرم(ص) و امت او است، در آینده از امت اسلامی سوال می‌شود که با این کتاب آسمانی چه کار کردند.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) در روز قیامت از امت خودش گلایه می‌کند که چرا قرآن را مهجور نگه داشتید، این کتاب آسمانی شفاعت کننده ای است که خدا شفاعت آن را رد نمی‌کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: هرکس که قرآن را پیش روی خود قرار بدهد و پشت سر این کتاب آسمانی حرکت کند، قرآن او را به سوی بهشت می‌برد، ولی عاقبت عدم حرکت در مسیر قرآن کریم، جهنمی شدن است، باید شرکت در محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان شروعی برای ارتباط بیشتر با مضامین این کتاب آسمانی در طول سال باشد.

حاج ابوالقاسم با اشاره به تفاوت مرگ انسان‌های مومن و کافر اظهار کرد: خداوند در قرآن به این نکته اشاره کرد که زندگی و مرگ انسان‌های گناهکار با مرگ و زندگی انسان‌های مومن متفاوت است، زندگی انسان‌های گناهکار پر از آلودگی است.

وی ادامه داد: خداوند در دل مومن آرامش ایجاد می‌کند، اما خدا رعب و وحشت را در دل انسان گناهکار به وجود می‌آورد، اهل ایمان هنگام جان دادن سلام فرشتگان را دریافت می‌کنند، اما ستمگران با غضب فرشتگان مواجه می‌شوند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: اهل ایمان جهادشان در راه خدا است، اما جهاد گناهکاران در راه طاغوت است، کارهای انسان مومن با ثمر و پایدار است، اما کارهای انسان‌های کافر، بی اثر است، انسان مومن فقط از خداوند می‌ترسد، اما انسان گناهکار از مردم ترس دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchi6nk.23nwmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما