سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 50387
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

مصوبات دویست و سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: دویست و سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم با حضور اعضای شورا برگزار و در خصوص ثبت هزینه‌های سازمان توسعه و عمران در دفاتر مالی شهرداری ،مساعدت به شرکت احیاگران و واگذاری زمین در بلوار پیامبر اعظم جهت ساخت هتل مورد بررسی قرار گرفت.
مصوبات دویست و سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم
مصوبات دویست و سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم
به گزارش قم نیوز، دویست و سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم شب گذشته به ریاست ولی الله بیاتی و با حضور دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم، معاونان وی و اعضای شورای اسلامی شهر در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

نخستین مصوبه شورای اسلامی شهر قم در این جلسه صدور مجوز بخشش تاخیر تادیه چک‌های برگشتی برای عوارض یک پلاک شخصی بود که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در ادامه معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری با بیان اینکه برخی از هزینه های پروژه‌های شهری در بودجه‌های شهرداری قم ردیف نداشته است، اظهار کرد: این پروژه‌ها در گروه رسالت‌های سازمان توسعه و عمران تعیین شده بود به همین علت این سازمان در پرداخت هزینه آنها و دریافت مبالغ از شهرداری با مشکل روبرو بوده است.

علیرضا قاری قرآن با تاکید بر اینکه اصلاح قراردادی برخی از پروژه‌ها انجام شده است، اضافه کرد: سازمان توسعه و عمران در برخی از پروژه‌ها نه فقط کارفرما بوده بلکه باید هزینه‌های آنها را نیز از منابع داخلی خود تامین کند.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح شهید کریمی با اعتباری بالغ بر 126 میلیارد ریال، بدهکاران مرکز خدمات شهری شهرداری به مبلغ 764 میلیون ریال، هزینه‌های انجام شده برای کارگاه عمران موتوری شهرداری به مبلغ 41 میلیارد و 700 میلیون ریال و پل میثم با اعتباری بالغ بر 88 میلیارد ریال برخی از پروژه‌هایی است که سازمان توسعه و عمران برای ثبت آنها در دفاتر مالی شهرداری نیازمند مجوز است.

پس از توضیحات معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم اعضای شورا با مصوبه اخذ مجوز ثبت هزینه‌های انجامی سازمان توسعه و عمران در دفاتر مالی شهرداری به عنوان دومین مصوبه این جلسه شورای اسلامی شهر قم موافقت کردند تا سازمان توسعه و عمران در برنامه‌های مالی خود با مشکلی مواجه نشود.

همچنین صدور مجوز کمک به شرکت احیاگران پیمانکار جمع‌آوری پسماند در شهرداری منطقه هشت یکی دیگر از مصوباتی بود که در این جلسه شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسید.

آخرین لایحه شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز قرارداد واگذاری زمینی در بلوار پیامبر اعظم(ص) به منظور ساخت هتل پنج ستاره توسط بخش خصوصی بود که به علت ایراداتی که اعضای شورای اسلامی شهر قم به متن قرارداد مورد نظر داشتند این لایحه به کمیسیون حقوقی و نظارت بازگشت تا مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.

عواطف رستمی به عنوان عضو دیگر شورای شهر قم خاطرنشان کرد: باید با استفاده از نظر کارشناسان حقوقی قراردادهای شهرداری را تنظیم کنیم؛ هر چند باید نسبت به وضعیت و منفعت سرمایه‌گذار نگاه مثبتی داشته باشیم اما نباید قوانین را مورد بی‌توجهی قرار دهیم چرا که برخی از سرمایه‌گذاران به راحتی با وجود امضای قراردادها از عمل به تعهدات خود فرار می‌کنند.

 ناصر رعیت‌پور نائب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: در صورت تایید کارشناسان حقوقی صدور مجوز برای قرارداد واگذاری زمین در راستای ساخت هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم(ص) باید به تصویب برسد.

مصطفی ملایی عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: نوع نگاه‌های نادرست نسبت به سرمایه‌گذار سبب شده است که برخی افراد برای سرمایه‌گذاری در شهر قم تمایل لازم را نداشته باشند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccm1qp.2bqx48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما