چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : 50425
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم:

نخستين محموله سوهان صادراتي قم وارد امارات شد

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قم از ورود نخستين محموله سوهان صادراتي استان با همكاري خوشه كسب و كار سوهان و شرکت مدیریت صادرات به كشور امارات خبر داد.
نخستين محموله سوهان صادراتي قم وارد امارات شد
نخستين محموله سوهان صادراتي قم وارد امارات شد
به گزارش قم نیوز، امیر طیبی‌نژاد اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که به صورت راهبردی از سوی سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران با هدف حمایت از تولید و صنعت در قم در حال پیگیری است تلاش برای صادرات محصولات خوشه‌های کسب و کار است.

وی با بیان اینکه صادرات از مهمترین عوامل توسعه هر خوشه صنعتی است، اضافه کرد: با توسعه خوشه‌های کسب و کار در قم بسترهای لازم برای قرار گرفتن تولیدات صنایع کوچک و متوسط استان در مسیر صادرات به کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم حضور در نمایشگاه‌های تخصصی در داخل و خارج کشور، رایزنی با بازرگانان و تجار، برگزاری دوره‌های آموزشی و ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی را از مهمترین برنامه‌های خوشه های کسب و کار برشمرد و تصریح کرد: طی دو سال اخیر در بخش صادرات محصولات تولیدی استان به کشورهای منطقه توفیقات خوبی به دست آمده که در نوع خود کم‌نظیر می‌باشد.

وی در ادامه به تلاشهای فعالان خوشه کسب و کار سوهان قم اشاره کرد و افزود: در این راستا دفتر توسعه خوشه سوهان قم از ابتدای فعالیت توسعه صادرات سوغات قم را در اولویت قرار داده و با برگزاری تورهای مختلف و حضور در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی اقدام به تشکیل چندین کنسرسیوم صاداراتی در بخش خوشه نمود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم ادامه داد: خوشه کسب و کار سوهان استان فعالیت‌های صادراتی این صنف  را به کشورهای عمان، امارات متحده عربی، روسیه و آذربایجان راهبری کرده و توانسته با همکاری شرکت مدیریت صادرات در بخش خصوصی  نخستین محموله سفارش سوهان استان را به میزان یک تن به کشور امارات متحده عربی ارسال نماید.

وی این اقدام را دستاوردی مهم از حضور در نمایشگاه‌های بین المللی عنوان کرد و گفت: برای تسهیل در امر صادرات محصولات تولید داخلی لازم است سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان و به ویژه گمرک همکاری نزدیک‌تری با  فعالان خوشه‌های کسب و کار با هدف تسهیل در صادرات داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcftjdt.w6dx0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما