چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 50437
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سپاه استان قم:

موزه دفاع مقدس حلقه اتصال نسل‌های آینده با فرهنگ ایثار و شهادت است

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم گفت: مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس حلقه اتصال نسل‌های آینده با فرهنگ ایثار و شهادت و معرف سرمایه ارزشمند تاریخ حماسی کشور است.
موزه دفاع مقدس حلقه اتصال نسل‌های آینده با فرهنگ ایثار و شهادت است
موزه دفاع مقدس حلقه اتصال نسل‌های آینده با فرهنگ ایثار و شهادت است
به گزارش قم نیوز، احمد بیطرفان در جلسه‌ای که در محل پروژه عمرانی احداث مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: موزه مکانی دائمی برای معرفی فرهنگ و تاریخ یک ملت است و مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز مرجعی برای آشنایی نسل جوان با مصادیق حقوق بشر آمریکایی و همچنین احیاء فداکاری شهدا و ایثارگران در سال‌های حماسه و ایثار خواهد بود.

وی اضافه کرد: استان قم با توجه به پیشگامی روحانیت و اثربخشی علما، مراجع عظام، جایگاه حضرت امام خمینی(ره)، مدرسه فیضیه، عموم مردم در جریان انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی لشکر خط‌شکن 17 امام علی بن‌ابیطالب(ع) در دوران دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای در روند تاریخ حماسی و پر افتخار کشور دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با تاکید بر ضرورت حمایت‌های مسؤولان استانی از نخبگان فرهنگی و هنری عرصه انقلاب در معرفی ظرفیت‌ها و تاریخ پر ارزش استان مطرح کرد: حضور هنرمندان خوش‌ذوق و دغدغه‌مند نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت و پیشکسوتان عرصه هنر انقلاب و دفاع مقدس و حمایت‌های استانی از آنها می‌تواند در تهیه محتوا و موزه‌آرایی مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس به بهترین صورت نتیجه‌بخش باشد.

وی با اشاره به حضور سالانه میلیون‌ها زائر در قم افزود: بهره‌گیری از نمادها و طراحی‌های زیبا و متناسب با پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، انجام امور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و جلوه‌های ویژه مورد نیاز، استقرار ادوات نظامی در فضاهای جانمایی شده، طراحی جذاب فضای شهری پیرامون ساختمان موزه و بسیاری اقدامات دیگر مباحثی است که به انضمام برخورداری از روحیه و تفکر بسیجی، سبب ارتقاء کارایی و معرفی بیشتر این مرکز فرهنگی در سطوح استانی، ملی و جهانی و در نتیجه جذب زائران و گردشگران بیشتر می‌شود.

بیطرفان خاطرنشان کرد: استفاده بهینه و کامل از ظرفیت دستگاه‌های استان به ویژه شورای اسلامی شهر قم، انجام پیگیری‌های مستمر برای جذب اعتبارات و استمرار تعاملات و برگزاری جلسات هماهنگی بیشتر در سطح استان، از ضروریات روند تکمیل پروژه مرکز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم در پایان با قدردانی و ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در زمینه احداث موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم، تاکید کرد: سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) به عنوان عضو شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس و عضو هیئت امنای مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان، از هیچ اقدامی در راستای تکمیل محتوایی و موزه‌آرایی مرکز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، احیاء نام و مجاهدت شهیدان والامقام در پایتخت انقلاب و همچنین جلوگیری از تحریف و فراموشی حقایق انقلاب و دفاع مقدس دریغ نمی‌کند.

احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز در این جلسه گزارشی از فراز و نشیب بودجه‌ای و اعتباری و افت و خیز فعالیت عمرانی مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس طی سال‌های 91 تاکنون ارائه کرد.

وی گفت: عملیات اجرایی پروژه این مرکز بعد از پیگیری ها و مذاکرات مستمر در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارد به صورتی که از بخش سازه نزدیک به 15 درصد و از کل پروژه نزدیک به 40 درصد باقیمانده است.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم همچنین با تجلیل از همدلی و همکاری دستگاه‌های استان در راستای احداث مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس، پشتیبانی‌های معنوی و لجستیکی سپاه را در کل فرآیند این موزه به ویژه موضوع کمیته محتوایی، موزه‌آرایی و تامین و انتقال ادوات و تجهیزات نظامی را بسیار تاثیرگذار دانست.

حسینی با اشاره به اینکه موزه مذکور متعلق به کل استان است، تصریح کرد: در حالی که این مرکز یکی از 10 مرکز فرهنگی مصوب استان در سال 96 محسوب شود، علاوه بر تسریع در روند حل مشکلات، گام‌هایی نیز در راستای معرفی بیشتر آن و جذب کمک‌های استانی برداشته می‌شود.

لازم به ذکر است، معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) به صورت میدانی از روند احداث پروژه مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciy5aw.t1aup2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما