يکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : 5055
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دکتر علی لاریجانی
لاریجانی:

با تمام وجود پشت سر رهبری حرکت می کنم

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما با جان و دل پشت سر رهبری حرکت می کنیم بر ضرورت پرهیر از اختلافات و دعواهای سیاسی تاکید کرد و گفت: باید در داخل کشور حول تفکرات رهبری همگرایی داشته باشیم تا دشمنان با صفوف به هم پیوسته مواجه شود.
با تمام وجود پشت سر رهبری حرکت می کنم
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی عصر شنبه در گردهمایی ائمه جماعات مساجد استان قم که در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به شرایط بین المللی نظام اسلامی گفت: امروز آمریکایی‌ها دندان تیز کرده‌اند و نسبت به ایران مواضع مختلفی را اتخاذ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئله هسته‌ای تنها بهانه است، گفت: البته در زمینه دفاع از فلسطین نوع اقدام ما شرایط آنها را به هم زده است و البته همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند موضع ایران درباره فلسطین روشن و شفاف است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرکت پرشتاب بیداری اسلامی گفت: غربی‌ها از این حرکت عقب افتاده‌اند و هرچه تلاش می‌کنند، نمی‌توانند مانع خود شوند و البته مبدا این حرکت‌ها نیز جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها با کشورهای اروپایی لابی کرده و راه تحریم را در پیش گرفته‌اند، گفت:‌ متاسفانه برخی اوقات بدسلیقگی‌ها مانع از درک اهمیت بیداری اسلامی و به راه افتادن این جریان می‌شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه کشورهای مرتجع منطقه دست به دست هم داده تا جلوی انقلاب‌ها را بگیرند، افزود: آنها دنبال ستیز و اختلاف افکنی هستند، تا اذهان را متفرق کنند و گاهی نیز با برخی کشورها لابی می کنند و ما به این مسائل آگاه هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط کشور تاکید کرد: ما از نظر اقتصادی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم و البته در برخی عرصه‌ها نیز ضعف داریم که باید نقاط ضعف را شناسایی کرده و در رفع آنها بکوشیم.

وی به اجرای طرح مسکن مهر اشاره کرد و گفت: مسکن مهر طرح درست و داهیانه‌ای است و جهت گیری درستی دارد و با این کار زمین از بورس بازی خارج شده و برخی مشکلات کاهش یافته است.

نماینده مردم قم در خانه ملت با اشاره به اینکه بیکاری و تورم از جمله مشکلات امروز کشور است، گفت: گرانی و بیکاری مشکل اساسی مردم است و این مسئله قابل حل است، اگر استراتژی کشور در اقتصاد به سمت تولید برود مشکل اشتغال و تورم حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگ با تکیه بر فرهنگ اصیل روحانیت و تشیع نباید شاهد ضعف باشیم، اضافه کرد: جریان بین المللی با تمام ابزارهایش می‌خواهد که فرهنگ دینی را تضعیف کنند.

لاریجانی با اشاره به شرایط سیاسی کشور تاکید کرد: اگر در حوزه سیاست چالشی داشته‌ایم قابل حل بوده و داستان فتنه و انحراف مساله‌ای نیست که در مقابل هیمنه انقلاب اهمیت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم پیرو رهبری هستند، تاکید کرد: قدرت ملت قوی‌تر از این است که چنین جریاناتی بخواهند مشکل ایجاد کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمنان رقم خوردن مشارکت کم در انتخابات است، تاکید کرد: اگر این انتخاباتی پرفروغ داشته باشیم، حریف را پس زده ایم، این انتخابات علاوه براینکه برای نظام وجهه ساز است از نظر امنیت ملی و جایگاه ایران نیز بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بیان داشت: مجلس معتقد است این طرح باید با گام‌های آهسته‌تر اجرا شود، اصل قانون درست است اما شیوه اجرا مورد بحث است. مسائل اقتصادی از اموری نیست که فرمان را از این طرف به آن طرف بچرخانیم، باید سیاست اصولی داشته باشیم.

دکتر لاریجانی با اشاره به ضرورت توجه به حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌های علمیه نباید دولتی شوند، اما در امور عمرانی می‌توان به حوزه‌ها کمک کرد و مجلس اعتبارات خوبی را جهت احداث مدارس علمیه و همچین مساجد اختصاص داده است.

رییس مجلس شورای اسلامی ضرورت پرهیز از اختلافات و دعواهای سیاسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در داخل کشور حول تفکرات رهبری همگرایی داشته باشیم تا دشمنان با صفوف به هم پیوسته مواجه شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در مسیری که روحانیت و مرجعیت تبیین کرده اند قدم برداریم، اضافه کرد: از افکار روشنفکر مآبانه و کسانی که راه خود را از روحانیت جدا کردند ضررهای زیادی دیده‌ایم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قم اقدامات خوبی در زمینه پیشرفت و توسعه صورت گرفته است، به راه‌اندازی فرودگاه قم اشاره کرد و افزود: به دلیل نزدیکی قم به فرودگاه امام اجازه احداث فرودگاه قم داده نمی شد و دو سال برای کسب این مجوز زمان صرف شد. راه اندازی این فرودگاه برای قم لازم ضروری بود و امیدواریم که در سال آینده و یا سال ۹۲ شاهد فرود هواپیما در این فرودگاه باشیم.

وی یکی از مشکلات شهر قم را مسئله اشتغال دانست و گفت: درست است که قم شهر حوزه علمیه است ولی این شهر یک میلیون جمعیت دارد و اگر به فکر اشتغال نباشیم برای قم بحران‌های اجتماعی ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه باید صنعت قم را گسترش دهیم و شهرک های صنعتی قم در حال توسعه هستند، بیان داشت: البته در کل کشور در زمینه صنعت با اشکالاتی مواجه هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اینکه عقب افتادگی شهر قم جبران شود باید حرکتی پرشتاب داشته باشیم.

وی در خصوص تخریب‌های انتخاباتی و اینکه رهبری فرمودند که تخریب نکرده و خودتان را عرضه کنید، گفت: سی دی پخش کرده اند در آن چنین جلوه می دهند که ما ولایت فقیه را قبول نداریم.

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه به مقلد بودن رهبری افتخار می‌کند، افزود: خانواده ما مقلد رهبری هستند، چرا باید دروغ گفت. برخی از این افراد گفته اند لاریجانی در قم خانه‌ای بزرگ در شهرک پردیسان می سازد، من یک وجب زمین در قم ندارم.

وی با اشاره به مسئله دفاع از وزیر اقتصاد تاکید کرد: گفته‌اند لاریجانی به این دلیل از وزیر اقتصاد در جریان استیضاح دفاع کرد که در قضیه اختلاس دستی داشته است، من موافق استیضاح بودم و پنهان نمی کنم و معتقدم این سه هزار میلیارد ریال عارضه ای برای کشور است، ولی برای من تکلیف شد که از وزیر دفاع کنم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنا نداریم به این سخنان پاسخ بدهیم، خاطرنشان کرد: این مسائل از چیزهایی است که نه به درد دنیا و نه به درد آخرت مردم می خورد، باید مشکلات مردم را حل کرد.

وی گفت: یک سال و نیم پیش چند نفر نزد من آمده اند و گفتند که چرا من به موسوی تبریک گفته‌ام، بارها این مسئله را تکذیب کرده‌ام ولی باز هم آن را مطرح می کنند، این اسمش بداخلاقی است.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: ما ساکت فتنه هستیم یا شما راکب فتنه شده اید، ما با جان و دل پشت سر رهبری حرکت می کنیم و این حرکت به زمان ریاست جمهوری ایشان بر می گردد، این آقایانی که خیلی انقلابی هستند زمان دوم خرداد کجا بودند، ما آنها را ندیدیم، هنوز تاریخ روشن است.

وی ادامه داد: ‌از روزی که انتخابات برگزار شد، پشت سر رهبری حرکت کردم و هیچ کدام از سران قوا به اندازه من درباره فتنه سخن نگفتند، این سخنان فضای کشور را به سمتی غلط پیش می برد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.n9nrak9znpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهدی
‌از روزی که انتخابات برگزار شد، پشت سر رهبری حرکت کردم

بحث ما سر همین است چرا پشت سر آقا ؟
فر مانده را جلو می فرستید ؟!

----
معنی تیتر این است که براساس فرمان ایشان عمل کردم. کسی بدون فرمان فرمانده کاری کند می شود نیروی خودسر. خوشبختانه آقای لاریجانی خودسر نیست.