پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 7433
آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد:

نگرانی مردم از گرانی نان

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی صبح پنجشنبه در دیدار رییس مجلس در قم اظهار داشت: ما روزانه قریب به دو هزار نامه و ایمیل و فکس و ... دریافت می کنیم که نگرانیهای مردم در آنها منعکس شده است.
نگرانی مردم از گرانی نان
به گزارش قم نیوز، آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با علی لاریجانی اذعان داشت: یکی از نگرانی های عمده مردم گرانی است که مخصوصا در گرانی نان ظاهر شده و مردم معتقدند که با زور نمی توان افراد را مجبور کرد تا نان و شیر ارزان بفروشند بلکه باید ریشه گرانیها را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه مردم گاهی ما را هم مقصر می دانند که چرا با صراحت این مسائل را نمی گوییم، تصریح کرد: گرانی سر و صدای مردم را درآورده و باید برای آن فکری شود.

این مرجع تقلید مسایل فرهنگی را از دیگر دغدغه ها و نگرانیهای مردمی برشمرد و ادامه داد: عامل بسیاری از این مسایل دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد است و گاهی فیلمهایی با مجوز ارشاد پخش می شود که وحشتناک است همچنین مردم معتقدند که صدا و سیما نیز در مسایل اخلاقی و فرهنگی خوب عمل نمی کند و اگر کسانی هم امر به معروف کنند دچار مشکلاتی می شوند.

وی اظهار داشت: اخیرا نیروی انتظامی حرکتی را شروع کرده که مبارک است البته اگر اثر آن را با انجام کارهایی خنثی نکنند و از بین نبرند.

برخی فیلم‌های وزارت ارشاد به لحاظ اخلاقی وحشتناک است
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به وضع نامناسب فرهنگی تاکید کرد: برخی فیلم ها که با مجوز وزارت ارشاد در کشور پخش می شود به لحاظ فرهنگی وحشتناک است.

سوال از رییس مجلس؛ ضمانت عدم اجرای بودجه توسط مسوولین مربوطه چیست؟
همچنین آیت الله مکارم شیرازی با طرح سوالاتی خطاب به رییس مجلس گفت: بودجه خوبی با توضیحات شما برای امسال بسته شده اما چه ضمانت اجرایی دارد و اگر مسوولان همان طور که گاهی با صراحت می گویند ما اجرا نمی کنیم اجرا نکنند چه برخوردی می توانید داشته باشید و لاریجانی نیز به برخوردهای قانونی از طریق رئیس مجلس و ... اشاره کرد.

وی همچنین سوالی درباره تعداد نمایندگان اصلاح طلب مجلس از لاریجانی پرسید که لاریجانی گفت: در مجلس نهم ۸ نماینده اصلاح طلب حضور دارند که افراد معتدل و خوبی هستند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.payct1a5pbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما