چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : 5143

در برابر گروه‌های برانداز ساکت نبوده‌ام

قم نيوز : قم نیوز: کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بصیرت در هر زمان و مکانی مصداق خاص خودش را دارد و اگر روزی به موضع‌گیری در برابر جریان فتنه مربوط می‌شد امروز در اعلام برائت از جریان انحرافی محقق می‌شود.
در برابر گروه‌های برانداز ساکت نبوده‌ام
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی بنایی سه شنبه شب در نشست انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس نهم که از سوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم در تالار مفید این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان مجلس طبق قانون اساسی دو وظیفه مهم قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: بنا بر شرایطی که برای یک نماینده پیش می‌آید و توقعاتی که مردم از نمایندگان شهرهایشان دارند، نماینده مجلس ملزم می‌شود علاوه بر وظایف قانونی به امورات حوزه انتخابیه خود نیز رسیدگی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ابراز داشت: نماینده مجلس به ویژه در شهرستان‌ها از نزدیک با مشکلات مردم روبه‌رو می‌شود و فرصتی را برای رسیدگی به مشکلات شهر خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: اشکالی که این موضوع دارد این است که یک نماینده در این صورت کمتر می‌تواند به مسائل اساسی کشور و مباحث مربوط به قانون‌گذاری زمان اختصاص دهد.

بنایی ابراز داشت: از تمام این مطالب برمی‌آید که نماینده مجلس فرصت محدودی دارد و طبعا اگر بخواهد کاری برای مردم انجام دهد، زمانی را برای فعالیت‌های حاشیه‌ای و جنجال‌آفرینی نمی‌تواند اختصاص دهد.

وی گفت: کار سیاسی، مصاحبه‌های جنجال برانگیز و مواضع تندروانه فرصت یک نماینده مجلس را برای خدمت به موکلان خود از بین می‌برد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نماینده مجلس در صورتی می‌تواند در عرصه‌های متعدد که در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود، نظر شایسته و کارشناسی داشته باشد که با گروهی از مشاوران متخصص مشورت مداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تا به حال در دو دوره مجلس شورای اسلامی شرکت داشته است، افزود: بنده در این هشت سال هیچ‌گاه بدون مشورت کارشناسان و گروه مشاوران متخصص و دلسوز کاری انجام نداده‌ام.

بنایی با اشاره به خصوصیات شهر قم گفت: شهر قم دارای ظرفیت بزرگی در زمینه‌های فرهنگی، صنعتی و علمی است.

وی اضافه کرد: شهر قم یک شهر شاداب و بانشاط است و اهالی قم از لحاظ حساسیت‌های دینی در سطح بالایی قرار دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یاد‌آور شد: شهر قم از نظر زیرساخت‌ها مشکلات فراوانی دارد و دارای محرومیت‌های اساسی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی است، به طوری که مقام معظم رهبری در سفر سال گذشته خود به قم این شهر را دارای محرومیت ۱۵۰ ساله دانستند.

وی با بیان اینکه قم شهر علم است، گفت: بر اساس روایات در آخرالزمان از شهر قم علم به همه دنیا صادر می‌شود و قم در توسعه علم جهانی نقش دارد.

بنایی عنوان داشت: به همین دلیل شهر قم باید از نظر زیرساخت‌های دانشی بسیار بالاتر از سطح کنونی باشد و وضعیت فعلی این شهر از لحاظ امکانات علمی ابدا قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه قم دارای موقعیت حساسی از لحاظ ارتباطات بین شهری است، افزود: احداث فرودگاه در این شهر از امور مهم و حیاتی بود که تا کنون به پیشرفت قابل قبولی رسیده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: تمام شیعیان در نقاط مختلف جهان چشم به شهر قم دارند و این موضوع ضرورت توسعه راه‌های ارتباطات بین‌المللی این شهر را اثبات می‌کند.

وی با اشاره به مواضع خود در فتنه ۸۸ گفت: بنده از ابتدایی که وارد فضای سیاسی شدم نسبت به برخی انحرافات در افراد اعلام موضع کرده و هیچ‌گاه در برابر گروه‌های برانداز ساکت نبوده‌ام.

بنایی با اشاره به حمایت جامعه مدرسین از برخی کاندیداها، اظهار داشت: جامعه مدرسین یک تشکل حقوقی است و هر کسی در معرض دید این تشکل قرار می‌گیرد، یک نمره می‌گیرد که بر اساس آن در لیست وارد می‌شود.

وی گفت: با این وجود بسیاری از اعضاء این جامعه نسبت به حمایت از بنده اقدام کرده‌اند که ارزش این موضوع کمتر از قرار گرفتن در لیست نیست.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعلام موضع شفاف در حوادث سیاسی افزود: ما هم‌آنقدر که نسبت به جریان فتنه حساسیت داریم، در مورد جریان انحرافی نیز حساس هستیم که متاسفانه این جریان نیز زیر پوست کادر اجرایی نظام رفته و به تمام دستگاه‌ها رخنه کرده است.

وی اظهار داشت: یک عده که نسبت به جریان فتنه حساسیت بسیار نشان می‌دهند، در مورد جریان انحرافی غفلت کرده‌اند و حرکت مخفیانه این جریان را از نظر دور داشته‌اند.

بنایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره بصیرت گفت: بصیرت در هر زمان و مکانی مصداق خاص خودش را دارد و اگر روزی به موضع‌گیری در برابر جریان فتنه مربوط می‌شد امروز در اعلام برائت از جریان انحرافی محقق می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.e8nbjh8zx9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما