چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : 51434
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام عباس پسندیده خبر داد

برگزاري مرحله دوم كارگاه تربيت مربي زندگي ديني

قم نيوز : قم نیوز: رئيس پژوهشكده اخلاق و روانشناسي اسلامي پژوهشگاه قرآن و حديث از برگزاري مرحله دوم كارگاه تربيت مربي زندگي ديني 21 و 22 مرداد امسال خبر داد.
برگزاري مرحله دوم كارگاه تربيت مربي زندگي ديني
برگزاري مرحله دوم كارگاه تربيت مربي زندگي ديني
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عباس پسندیده امروز با اشاره به برگزاری کارگاه تربیت مربی زندگی دینی اظهار کرد: در زندگی مردم مشکلات و گرفتاری‌هایی وجود دارد که برای برطرف کردن آنها به کمک نیاز دارند از طرفی دیگر در معارف دین آموزه‌های زندگی‌ساز بسیاری وجود دارد که طلاب باید با آنها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه گسستی بین زندگی عینی مردم و معارف دین مشاهده می‌شود بیان کرد: این دوره با هدف تربیت مربیان زندگی دینی برگزار می‌شود تا بتوانند معارف دین اسلام را به مردم منتقل کنند.

رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به مخاطبان این دوره گفت: مخاطبان این دوره طلابی هستند که دروس روانشناسی را در مؤسسه امام رضا، دانشگاه قرآن و حدیث و مؤسسه امام خمینی گذرانده‌اند.

وی ادامه داد: در بخشی از این دوره شرکت کنندگان معارف دین و نحوه استفاده از آنها را می‌آموزند و در موارد عملی نیز به صورت عینی و عملی آموخته اند را تمرین می‌کنند تا به مهارت تبدیل شود.

پسندیده خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در دو بخش کلی برگزار می‌شود؛ بخشی روش فهم و تبیین معارف دینی و حوزه دیگر موضوعات مورد نیاز زندگی مردم مانند حوزه رضایت از زندگی، رضایت خانوادگی، مسئله عفاف و حیا و خویشتن‌داری جنسی است.

وی یادآور شد: مرحله نخست این دوره 31 تیر و اول مرداد ماه امسال برگزار شد و مرحله دوم این دوره 21 و 22 مرداد امسال برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به برگزاری دوره تکمیلی برای برگزیدگان این دوره گفت:‌ کسانی که بتوانند در مرحله اول استانداردهای لازم را به دست آورند در دوره تکمیلی آموزش‌های بیشتری می‌گذرانند و به صورت عملی‌تر و دقیق‌تر آموزش می بینند تا بتوانند به عنوان مربی در حوزه آموزش معارف دین در زندگی مردم مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgtt9n.ak9qw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما