سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 22254

تربیت 2000 مربی تدبر در سراسر کشور

قم نيوز : قم نیوز: مدیر موسسه تدبر در کلام وحی از تربیت 2 هزار مربی تدبر در سراسر کشور خبر داد.
تربیت 2000 مربی تدبر در سراسر کشور
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مهدی صفرزاده با اشاره به تاسیس موسسه تدبر در کلام وحی از سال ۹۰ اظهار کرد: این موسسه با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ این موسسه با تکیه بر مبانی متقن کتاب المیزان به مباحث تفسیری در عرصه فعالیت‌های قرآنی روی آورده و در این زمینه به انسجام و هدایت در سوره‌های قرآن کریم توجه ویژه داشته است.

مدیر موسسه تدبر در کلام وحی ادامه داد:‌ محور آموزش‌های موسسه تدبر، بررسی سوره‌های قرآن کریم بوده که اصول و قواعد تفسیر و فهم زبان قرآن و با به‌کارگیری ابزارهای شناخته شده‌ای مانند علم،‌ معانی، بیان،‌ منطق، اصول و سایر قواعد فهم متن انجام می‌گیرد.

وی عنوان داشت:‌ مراحل شکل‌گیری مبانی، اصول و قواعد علمی کار با دقت ویژه و تلاش مستمر و تکیه بر روش‌های سنتی عالمان دینی، اعم از مطالعه، مباحثه و تشکیل جلسات کارشناسی و مشورتی با اساتید و معتمد طی شده تا رسیدن به محصول تحقیقی عاری از خطا و اشتباه باشد یا کمترین نقیصه را داشته باشد.

صفرزاده با بیان اینکه انتخاب عنوان تدبر به منظور ارائه نتایج تحقیق به عموم مخاطبان صورت گرفته است گفت: همه مردم از توانایی و صلاحیت ورود به عرصه‌های پژوهش قرآنی و تفسیری برخوردار نیستند، از طرفی باید با قرآن و معانی آن ارتباط برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: تدبر خواسته خدای متعال و دستوری همگانی برای رسیدن به قله ایمان و انسانیت است و این موسسه در برنامه‌های خود زمینه عمل به قرآن را فراهم می‌کند.

مدیر موسسه تدبر در کلام وحی با اشاره به بخش پژوهش موسسه تدبر در کلام وحی اظهار کرد: این بخش موتور محرک فعالیت‌های موسسه بوده و اعضای آن از طلاب سطوح عالی حوزه هستند که با میل و رغبت فراوان در عرصه پژوهش‌های تفسیری وارد شده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های موسسه در سال ۹۳ ـ ۹۲ به دو بخش تدبر تربیتی و فرآورده‌های تدبری تقسیم شده است گفت: این بخش تشکیل شده تا بتوان نیازهای جامعه علمی و عمومی کشور را در عرصه‌های قرآنی پاسخگو باشد.

صفرزاده با اشاره به بخش آموزش موسسه تدبر در کلام وحی گفت: این موسسه ۲ هزار مربی تدبر در سراسر کشور تربیت کرده و تعداد فراوانی از این افراد به صورت مستقیم یا با واسطه زیر پوشش آموزش‌های موسسه قرار دارند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdceew8w.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما