چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : 5182
در مدرسه حجتیه صورت گرفت؛

اعتراض طلاب افغانی به اقدام اخیر نظامیان آمریکایی در اهانت به قرآن کریم

قم نيوز : قم نیوز: جمعی از طلاب افغانی مشغول به تحصیل در جامعة المصطفی العالمیه در اعتراض به قرآن سوزی در آمریکا در مدرسه حجتیه قم تجمع کردند.
اعتراض طلاب افغانی به اقدام اخیر نظامیان آمریکایی در اهانت به قرآن کریم
به گزارش قم نیوز، جمعی از طلاب افغانی جامعة المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز در مدرسه حجتیه قم تجمع و اقدام اخیر نظامیان آمریکایی در اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن قرآن و صدور بیانیه‌ای، اقدام موهن نظامیان آمریکایی را محکوم کرده و عذرخواهی مقامات این کشور را دروغی آشکار خواندند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: قرآن کریم بزرگترین کتاب آسمانی، معجزه جاودانی پیامبر (ص) و کرامت انسانی و کتاب هدایت و رحمت، حبل‌الله و صراط مستقیم است. ما هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را اهانت به باورها و ارزش‌های همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی دانسته و آن را یک عمل شیطانی و جنایت ضدبشری تلقی کرده و محکوم می‌کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه خطاب به دولت جمهوری اسلامی افغانستان آمده است: دولت افغانستان باید عاملان اصلی و پشت پرده این جنایت بزرگ را شناسایی و به ملت قهرمان و مجاهد افغانستان معرفی و آن را در رسانه‌های جهانی منعکس کند.

در ادامه آمده است: عوامل اصلی این جنایت باید طبق قوانین اسلامی افغانستان تعقیب، محاکمه و مجازات شده و خسارات مردم، جامعه و خون شهدا جبران شود، همچنین نیروهای خارجی به احترام گذاشتن به ارزش‌ها و باورهای دینی و ملی مردم افغانستان ملزم شده و امنیت تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم مسلمان افغانستان تأمین شود.

همچنین در این بیانیه خطاب به مردم افغانستان آمده است: ما تظاهرات مسالمت‌آمیز را حق طبیعی و قانونی مردم مسلمان افغانستان می‌دانیم و اعلام می‌کنیم با درک شرایط از خشونت اجتناب و به دشمنان افغانستان اجازه ندهند که از احساسات پاک و دینی آنان سوء استفاده کنند.

در این بیانیه همچنین خطاب به نیروهای خارجی مستقر افغانستان آورده شده است: حضور کشورهای خارجی در افغانستان با شعار مبارزه با تروریست و استقرار امنیت در این کشور توجیه شده است اما با حادثه حرمت‌شکنی در پایگاه نظامی بگرام و موارد مشابه، اهداف فوق نقض شده است؛ بدین دلیل موارد ذیل اعلام می‌شود:

۱. در حالیکه آزادی عقیده در تمام ادیان و پیمان‌ها و اسناد بین‌المللی محترم شمرده شده است این حرمت‌شکنی موجب نقض آن محسوب می‌شود.

۲. این حادثه و موارد مشابه به گسترش خشونت و ناامنی در کشور دامن زده و به ثبات سیاسی و اجتماعی آسیب می‌زند.

۳. این بی‌حرمتی باعث بهره‌برداری تروریست‌ها و القاعده در جهت اهداف ضدبشری‌ شده است.

۴. این ساختارشکنی سبب جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات ملت مسلمان افغانستان شده است.

۵. تکرار این گونه حوادث باعث اختلال در تعاملات ملت مسلمان افغانستان با نیروهای بین‌المللی خواهد شد.

۶. با حفظ احترام به اصول و ارزش‌های مردم افغانستان از رفتار متناقض با قوانین داخلی و بین‌الملل خودداری شود.

در پایان این بیانیه تأکید شده است: ضمن محکومیت مجدد این حرمت‌شکنی و هتک حرمت به ساحت قدسی قرآن کریم، شهادت فرزندان مسلمان مردم کشور خویش را تسلیت عرض کرده و با خانواده محترم شهدا ابراز همدردی می‌کنیم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.6nmt23nziftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما