دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 51952
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شوراي اسلامي شهر قم مطرح كرد

فرهنگ نادرست موتورسيكلت‌سواري مانع مناسب‌سازي معابر

قم نيوز : قم نیوز: عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: فرهنگ نادرست موتورسيكلت‌سواري يكي از مشكلات اساسي است كه مانع مناسب‌سازي همه پياده‌روها و معابر براي معلولان مي‌شود.
فرهنگ نادرست موتورسيكلت‌سواري مانع مناسب‌سازي معابر
فرهنگ نادرست موتورسيكلت‌سواري مانع مناسب‌سازي معابر
به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان امروز با بیان اینکه بازسازی پیاده‌روها و مناسب‌سازی آنها برای معلولان در دستور کار است اظهار کرد: ابتدا در هر منطقه یک خیابان اصلی که بیشترین تردد در آن وجود داشت بحث مناسب‌سازی پیاده‌روها برای معلولان جسمی حرکتی در آن صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از اقدامات پیاده‌روسازی مربوط به جا به جایی سازه‌هایی بود که در پیاده‌روها نصب شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم عبور عرضی از خیابان را برای معلولان و کسانی که با ویلچر و عصا هستند به عنوان مشکل اصلی ذکر کرد و افزود: مکان‌هایی که ارتفاع جدول در رفیوژ وسط خیابان کم باشد موتورها از روی جداول کوتاه عبور می‌کنند که این امر تصادفات را به همراه دارد.

 وی تصریح کرد: مکان‌هایی که پل عابر پیاده تعبیه می‌شود عبور عابران پیاده را میسر می‌کند ولی افراد دچار معلولیت با مشکل مواجه می‌‌شوند. آسانسور باید برای پل‌های عابر پیاده وجود داشته باشد که نصب آسانسور نیز مشکلاتی به همراه دارد.

ذاکریان با اشاره به عوامل مؤثر در مناسب‌سازی معابر و پیاده‌روها ویژه معلولان گفت: سرعت انجام این اقدام کند است که به عزم جمعی نیاز دارد و همه دستگاه‌ها باید دست به دست یکدیگر دهند و مشکلات را برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان ادارات دولتی و مراکز تجاری باید مناسب‌سازی شود. این موضوع در جلسات مطرح شده ولی دستگاه ها در زمینه اعتبارات مشکلاتی دارند. مسئله‌ای که مطرح شد این بود که شهرداری به هیچ عنوان برای مراکز اداری و تجاری پایان کار صادر نکند مگر ساختمان از نظر رمپ‌های ورودی، آسانسور و سرویس‌های بهداشتی برای معلولان مناسب‌سازی شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه سالانه مبلغی برای پیاده‌روسازی پیش‌بینی می‌شود گفت: بر اساس طرح و میزان بودجه مناسب‌سازی صورت می‌گیرد ولی به طور طبیعی مناسب‌سازی پیاده‌روها به زمان نیاز دارد تا کل پیاده‌روهای شهر مناسب‌سازی شود.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت‌سواران یکی از مشکلات اساسی هستند که مانع مناسب‌سازی همه پیاده‌روها و معابر برای معلولان می‌شوند گفت: مکانی که پیاده‌رو به کوچه یا خیابان می‌رسد باید یکنواختی خود را برای عبور ویلچر حفظ کند تا ویلچر به آسانی از عرض خیابان عبور کند ولی برای اینکه موتورسیکلت وارد پیاده‌رو نشود به گونه‌ای مسدود شده است که ویلچر نمی‌تواند مسیر یکپارچه و ممتد داشته باشد.

ذاکریان خاطرنشان کرد: اگر موتورسیکلت‌سواران فرهنگ رانندگی با موتور را رعایت کنند و وارد پیاده‌رو نشوند و از عرض خیابان و رفیوژ وسط تردد نکنند کمتر محدودیت برای معلولان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcb59bs.rhb8spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما