دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : 49490
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شوراي اسلامي شهر قم:

عوارض ساختماني محركی قوي براي رونق ساخت‌وساز در بافت فرسوده نيست

قم نيوز : قم نيوز: عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: حتي اگر هزينه عوارض و پروانه ساختماني صفر شود عوارض ساختماني محركی قوي براي رونق ساخت‌وساز در بافت فرسوده و بهسازي و نوسازي بافت فرسوده نخواهد بود.
عوارض ساختماني محركی قوي براي رونق ساخت‌وساز در بافت فرسوده نيست
عوارض ساختماني محركی قوي براي رونق ساخت‌وساز در بافت فرسوده نيست
به گزارش قم نيوز، عباس ذاکریان امروز، با اشاره به مصوبات شورای اسلامی شهر قم در زمینه بافت‌های فرسوده اظهار کرد: از جمله مصوبات این بود که کل عوارض ساختمانی برای محدوده هزار و 74 هکتاری بافت فرسوده رایگان است منوط بر اینکه عقب‌نشینی لازم پیش‌بینی شده در طرح تفصیلی و در حد تراکم مجاز انجام شود و اگر در حد تراکم مازاد بر تراکم پایه باشد مشمول 50 درصد تخفیف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت‌وساز واحدهای اقامتی و هتل در محدوده بافت فرسوده مشروط بر اینکه در یک بازه زمانی که طی جدولی مشخص شده ساخته شود از پرداخت کل عوارض معاف هستند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مصوبه دیگر در زمینه بافت فرسوده گفت:‌ بر اساس این مصوبه محدوده بافت فرسوده از محدوده هزار و 74 هکتار به هزار و 783 هکتار افزایش پیدا کرد که در این افزایش تعداد بیشتری مشمول این تخفیفات می‌شوند.

وی عنوان کرد: در بحث احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت فرسوده تنها بحث عوارض ساخت‌وساز نمی‌تواند محرک باشد زیرا معتقدیم که در بدترین شرایط عوارض ساختمانی کمتر از 10 درصد هزینه تمام شده ساخت‌وساز را تشکیل می‌دهد.

ذاکریان یادآور شد: حتی اگر هزینه عوارض و پروانه ساختمانی صفر شود عوارض ساختمانی محرک قوی برای رونق ساخت‌وساز در بافت فرسوده و بهسازی و نوسازی بافت فرسوده نخواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات ساکنان بافت فرسوده گفت:‌ کسانی که در محدوده بافت فرسوده ساکن هستند مشکلات دیگری برای نوسازی بافت دارند که به طور عمده توان و منابع مالی است که برای این کار باید مواردی پیش‌بینی شود و در اختیارشان قرار داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مصوبه در زمینه نوسازی بافت فرسوده با اولویت اطراف مساجد گفت: این کار به بخش خصوصی به  عنوان کارگزار واگذار می‌شود تا ورود پیدا کنند و اقدام به نوسازی بافت فرسوده داشته باشد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcfxjdj.w6d11agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما