پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 5217
عسکری خبر داد:

حضور ماموران ثبت احوال قم در روز انتخابات

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ثبت احوال استان قم از حضور ماموران ثبت احوال قم برای ارائه شناسنامه‌ و کارت‌های ملی صادر شده به مردم در روز انتخابات خبر داد.
حضور ماموران ثبت احوال قم در روز انتخابات
به گزارش قم نیوز، ولی الله عسکری امروز با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای حضور گسترده مردم در نهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر ایران اظهار کرد: کارت ملی از جمله مدارک اصلی و مورد نیاز برای این حضور نقش‌آفرین در انتخابات است.

وی همچنین با تکیه به برخی مواد قانون اساسی بر لزوم وجود شناسنامه برای حضور در انتخابات و انداختن آرای مورد نظر به صندوق‌های رای تاکید کرد و گفت: پایه و اساس برگزاری انتخابات ارائه شناسنامه و کارت ملی است که خود امری مهم برای کنترل صحت و سلامت در برگزاری انتخابات کشور است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم ادامه داد: بنا بر ابلاغیه‌ای که از سوی وزارت کشور آمده است، افرادی که کارت ملی خود را در اختیار ندارند و تقاضای صدور این کارت را به ثبت احوال داده‌اند، می‌توانند با در دست داشتن رسید مهر شده از ثبت احوال در این فراخوان عمومی شرکت کرده و برای انتخاب کاندیدای اصلح پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی افزود: افرادی که از طریق دفاتر پیشخوان دولت، تقاضای صدور کارت ملی داده‌اند، می‌توانند با مراجعه به این دفاتر تا پایان ساعت ۲۰ امشب کارت‌های ملی خود را دریافت کنند.

عسکری با بیان اینکه ثبت احول استان قم تمام توان خود را برای حضور گسترده آحاد مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به کار گرفته است، افزود: شناسنامه متقاضیانی که تاکنون صادر نشده بود در آخرین روزهای باقی مانده به آغاز انتخابات صادر شد تا محدودیتی برای حضور گسترده مردم وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه‌ شناسنامه‌ عکس‌دار به همراه کارت شناسایی ملی برای حضور در انتخابات ضروری است، تصریح کرد: شناسنامه‌های قدیمی جلد قرمزی که به صورت دست‌نویس و شناسنامه‌های الکترونیکی که در اختیار مردم است هر دو برای حضور در انتخابات دارای ارزش و اعتبار است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم از حضور ماموران ثبت احوال قم برای ارائه شناسنامه‌ و کارت‌های ملی صادر شده به مردم در روز انتخابات خبر داد و بیان کرد: مامورین ثبت احوال یک ساعت قبل از شروع زمان اخذ رای تا پایان زمان رای‌گیری در ثبت احوال حضور دارند و کارت‌های و ملی شناسنامه‌های صادره را برای حضور در این حماسه ملی به مردم تحویل می‌دهند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.q9nrak9xupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما