شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 5253

انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه راه اندازی می شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم از راه‌اندازی انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه به منظور صیانت از سنت حوزه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های تخصصی خبر داد.
انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه راه اندازی می شود
به گزارش قم نیوز، معصوم شبانی  با اشاره به اهداف انجمن فقه و حقوق اسلامی اظهار کرد: این انجمن به منظور تعمیق و توسعه مباحث تخصصی و صیانت از سنت حوزوه تاسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: انجمن فقه و حقوق اسلامی به بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تخصصی موجود پرداخته و سبب تقویت و گسترش نظریه‌پردازی، پرسش‌گری، آزاداندیشی، نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی می‌شود.

دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم تقویت ارتباط میان عالمان برجسته و فضلای حوزه، ارتقای شأن و منزلت علمی و معنوی پژوهشگران و استادان و شناسایی استعدادها و ذخایر حوزه را از دیگر اهداف این انجمن ذکر کرد.

وی با اشاره به وظایف و اختیارات انجمن فقه و حقوق اسلامی گفت: این انجمن نشست‌ها و همایش‌های علمی به منظور افزایش سطح دانش و مهارت اعضای انجمن برگزار کرده و نیازسنجی‌های علمی لازم را انجام می‌دهد.

شبانی زمینه‌سازی برای هماهنگی مراکز علمی با یکدیگر، انتشار کتب و نشریات علمی، همکاری با حوزه‌های علمیه، همکاری با نهادهای اجرایی حوزوی و غیر حوزوی را از دیگر وظایف انجمن فقه و حقوق اسلامی برشمرد.

وی عنوان داشت: اعضای این انجمن، فقه و حقوق اسلامی و دانش‌های وابسته و مرتبط با آن (فلسفه فقه و حقوق اسلامی و...) را تحلیل و بررسی کرده و مطالعات تطبیقی نظام فقهی و حقوقی اسلام با نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران و سایر نظام‌های حقوقی را انجام می‌دهند.

دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه مطالعات تطبیقی نظام فقهی و حقوقی اسلام با نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران و سایر نظام‌های حقوقی و شبهات مطرح شده بر حقوق اسلامی و پاسخ عالمانه به آنها را بررسی می‌کند.

وی روش‌شناسی فقه و حقوق اسلامی، نقد اجتهادهای غیر منضبط و پاسخ به اظهارنظرهای غیرفنی در زمینه فقه و حقوق اسلامی و همچنین ضابطه‌مند و نهادینه کردن نوآوری و نظریه‌پردازی علمی در پیوند با فقه و حقوق اسلامی را از دیگر وظایف و اختیارات این انجمن ذکر کرد.

شبانی یادآور شد: انجمن فقه و حقوق نشریات، مجلات و متون علمی را منتشر کرده و با نهادهای حوزوی، دولتی و خصوصی همکاری دارد.

وی تصریح کرد: افراد دارای حداقل مدرک سطح سه حوزه یا کارشناسی ارشد می‌‌توانند به عضویت پیوسته انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه درآیند.

دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به طریقه عضوگیری انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه گفت: متقاضیان عضویت در این انجمن به صورت حضوری و با تکمیل کردن فرم عضویت و قبول اساسنامه انجمن و ارائه مدارکی مانند کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و کپی آخرین مدرک تحصیلی و یک قطعه عکس می‌توانند به عضویت این انجمن درآیند.

وی خاطرنشان کرد: افراد برای دریافت اطلاعات بیشتر برای عضویت در این انجمن می‌توانند با تلفن ۲۹۳۸۲۱۹ـ۰۲۵۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.n9nrak9xwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما