دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : 12019
سوم اسفند

نشست «حق مشارکت از منظر اسلام» در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه از برگزاری نشست «حق مشارکت از منظر اسلام» سوم اسفند در قم خبر داد.
نشست «حق مشارکت از منظر اسلام» در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، معصوم شبانی با اشاره به برگزاری نشست حق مشارکت از منظر اسلام اظهار کرد: این نشست از سوی انجمن فقه و حقوق اسلامی با سخنرانی دکتر محسن مهاجرنیا مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محمد جواد ارسطا عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و عضو انجمن فقه و حقوق اسلامی، کاظم قاضی‌زاده رئیس مؤسسه پژوهشی فهیم و مسعود پورفرد نایب رئیس انجمن مطالعات سیاسی از دیگر سخنرانان این انجمن هستند.

نشست حق مشارکت از منظر اسلام سوم اسفند ساعت ۱۹ سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود.

عضویت ۸۰ نفر به صورت پیوسته در انجمن فقه و حقوق اسلامی
دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه با اشاره به تأسیس انجمن فقه و حقوق اسلامی در سال ۹۰ گفت: این انجمن به منظور تعمیق و توسعه مباحث تخصصی و صیانت از سنت حوزه تأسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۸۰ نفر به صورت پیوسته و ۵۰ نفر عضو وابسته به عضویت این انجمن درآمده‌اند.

شبانی تقویت ارتباط بین عالمان برجسته و فضلای حوزه، ارتقای شأن و منزلت علمی و معنوی پژوهشگران و استادان و شناسایی استعدادها و ذخایر حوزه را از دیگر اهداف این انجمن ذکر کرد.

وی عنوان داشت: این انجمن به بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تخصصی موجود پرداخته و روحیه نظریه‌پردازی، پرسش‌گری، آزاداندیشی، نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی را تقویت می‌کند.

دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی برای هماهنگی مراکز علمی با یکدیگر، انتشار کتب و نشریات علمی، همکاری با حوزه‌های علمیه، همکاری با نهادهای اجرایی حوزوی و غیر حوزوی از جمله وظایف مهم انجمن فقه و حقوق اسلامی است.

وی یادآور شد: انجمن فقه و حقوق اسلامی زمینه مطالعات تطبیقی نظام فقهی و حقوقی اسلام با نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌کند.

شبانی عنوان داشت: اعضای انجمن فقه و حقوق اسلامی شبهات مطرح شده بر حقوق اسلامی را بررسی کرده و سپس روش‌شناسی فقه و حقوق اسلامی، نقد اجتهادهای غیر منضبط و پاسخ به اظهارنظرهای غیر فنی در زمینه فقه و حقوق اسلامی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به نشست‌ها و همایش‌های برگزار شده انجمن فقه و حقوق اسلامی گفت: «عقد رزندخواندگی در اسلام»، «رویه جدیده حول تحدید اسباب الملکیه و جدولتها»، «آسیب شناسی و سیر تحولات لایحه قانون مجازات اسلامی بخش دیات» و «غرر در معاملات جدید» از جمله نشست‌های برگزار شده انجمن فقه و حقوق اسلامی است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccoxqs.2bqis8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما