شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : 5020
آیت الله مکارم شیرازی در پیامی عنوان کرد:

برطرف شدن چالش های فقه و حقوق در پرتو دانشمندان و فقیهان

قم نيوز : قم نیوز: دنیای مادی غرب، چالش‌هایی با فقه و حقوق اسلامی پیدا کرده و خواهد کرد اما این امر در پرتو روشنگری‌های دانشمندان و فقیهان معاصر برطرف می شود.
برطرف شدن چالش های فقه و حقوق در پرتو دانشمندان و فقیهان
به گزارش قم نیوز، این مرجع تقلید در پیامی تشکیل انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم را ضروری برشمرد.

وی در این پیام آورده است: قبل از هر چیز تشکیل این انجمن را که از جمله کارهای علمی و تحقیقی ضروری به نظر می‌رسد به بنیانگذاران این انجمن تبریک گفته و امیدوارم به اهداف والایتان برسید.

در ادامه آمده است: به یقین هیچ‌یک از ادیان موجود در جهان، نظام فقهی و حقوقی منسجم و فراگیری که تمام سطوح زندگی بشر اعم از مادی و معنوی را شامل شود، همانند اسلام ندارد و چنانچه خبررسانی صحیح و گسترده‌ای در این زمینه انجام پذیرد به طور قطع، علاقمندان به اسلام در جهان فزونی خواهد یافت و زمینه را برای جهانی شدن آیین اسلام فراهم خواهد کرد. با توجه به اینکه راهکارهای مطمئن و قانونمندی در پرتو اصول و قواعد احکام مستحدثه برای نیازهای هر زمان و هر مکان وجود دارد که فقه و حقوق اسلامی را به روز می‌سازد و تنگناهای زندگی دینداران را برطرف می‌کند، اسلام خواهان و طرفداران بیشتری پیدا خواهد کرد.

این مرجع تقلید در ادامه پیام خود آورده است: روشن است از آنجا که دنیای مادی غرب، همه چیز را از دریچه همان زندگی مادی می‌نگرد چالش‌هایی با فقه و حقوق اسلامی پیدا کرده و خواهد کرد اما این امر در پرتو روشنگری‌های دانشمندان و فقیهان معاصر و شما عزیزان توانمند، به تدریج برطرف شده و آن ها پاسخ قانع کننده خود را از شما دریافت خواهند کرد. البته می‌دانم شما عزیزان، راه پرفراز و نشیبی را در پیش دارید به خصوص که با دو گروه افراطی و تفریطی سر و کار دارید، ولی به یقین می‌توانید با تدبیر و مطالعات عمیق و بردباری و شجاعت و توکل بر خداوند متعال و خلوص نیت بر همه این مشکلات فائق شوید.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.rawct1auubc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما