شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 1532
آیت‌الله مکارم شیرازی:

مرجعیت حد و مرز ندارد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم با اشاره به اظهار نظر چند روز قبل خود در مورد اسلام ستیزی در آذربایجان گفت: این سخنان از سوی روزنامه‌های دولتی این کشور مورد هجمه قرار گرفت در حالی که مرجعیت حد و مرز ندارد.
مرجعیت حد و مرز ندارد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک فرارسیدن میلاد امام هادی(ع) اظهار کرد: در آستانه عید سعید غدیر قرار داریم و این عید بزرگ را هم پیشاپیش تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: به برکت این ماه عزیز خداوند نزولات آسمانی را فراوان فرستاد و امیدواریم که مشمول عنایات پروردگار باشیم تا آثار خشکسالی چندساله به برکت دعا برطرف شود.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود اظهار داشت: چند روز قبل صحبتی درباره اسلام ستیزی در آذربایجان شوروی داشتم که در روزنامه‌های دولتی این کشور هجمه گسترده‌ای نسبت به آن سخن ایجاد شده بود.

وی افزود: آنها تصور کرده‌ بودند که این مسئله دخالت در اوضاع داخلی آن کشور است در حالی که ما گفته‌ایم نباید حکومت آنجا بر خلاف خواست اکثریت قاطع مردم، اسلام ستیزی داشته باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در واقع این اقدام انجام وظیفه مرجعیت است چرا که مرجعیت حد و مرز ندارد و از سویی ادای حق همسایگی ما نسبت به آنها بود، زیرا مسلمانان و شیعیان این کشور که برادران ما بوده و اکثریت قریب به اتفاق این کشور را تشکیل می‌دهند، از هرگونه مخالفت با اجرای احکام اسلام رنج می‌برند.

وی یادآور شد: اگر در این کشور این وضع ادامه پیدا کند سبب بی‌ثباتی در کشور آنها می‌شود در صورتی که ما دوست داریم همه کشورهای اسلامی به ویژه همسایگان ما از ثبات لازم برخوردار باشند.

استاد درس خارج فقه حوزه با یادآوری اینکه من نه عضو خبرگان رهبری و نه هیچ حزب و گروهی هستم و کار مرجعیت متعلق به عموم مسلمانان است، تاکید کرد: مرجعیت حد و مرز ندارد و کار مرجع حمایت از احکام اسلامی در همه جا است و دخالت در امور داخلی کشورها محسوب نمی‌شود، زیرا پیروان و مقلدان مراجع همه جا هستند.

وی بیان کرد: ما چشمداشتی به خاک این کشور نداریم و تنها هدف ما حمایت از احکام اسلامی و خوشبختی ملت آذربایجان بوده و امیدوارم با این توضیح هدف ما مشخص شده و در آینده، کاری که عقاید مذهبی مردم این کشور را جریحه‌دار می‌کند، انجام نشود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.1qsa2bqpila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما