شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 52811
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس پژوهشكده فرهنگ و معارف قرآن خبر داد

پيشرفت 70 درصدي پروژه تحقيقاتي واكاوي انديشه سياسي سلفيه در تفسير قرآن

قم نيوز : قم نیوز: رئيس پژوهشكده فرهنگ و معارف قرآن از پيشرفت 70 درصدي پروژه تحقيقاتي واكاوي انديشه سياسي سلفيه در تفسير قرآن خبر داد.
پيشرفت 70 درصدي پروژه تحقيقاتي واكاوي انديشه سياسي سلفيه در تفسير قرآن
پيشرفت 70 درصدي پروژه تحقيقاتي واكاوي انديشه سياسي سلفيه در تفسير قرآن

به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی‌مقدم امروز با اشاره به پروژه تحقیقاتی واکاوی اندیشه سیاسی سلفیه در تفسیر قرآن اظهار کرد: امروز مکتب سلفی تأثیرات زیادی در بین جوامع اسلامی دارد و بحث واکاوی اندیشه سیاسی سلفیه در تفسیر قرآن از مباحث بسیار مهم محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه دیدگاه‌های سلفیه در زمینه مباحث سیاسی در قالب مسئله حکومت، حکومت داری، شرایط حاکم، ویژگی‌ها و مباحث سیاسی تفسیری مورد بررسی قرار می‌گیرد و تحقیق لازم در این زمینه انجام می‌شود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به میزان پیشرفت این پروژه گفت: این پروژه 70 درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌شود در سال 97 برای انتشار آماده شود.

وی به بحث نگرشی انتقادی به مستندات قرآنی مارتین لوتر اشاره کرد و افزود: مارتین لوتر یکی از دانشمندان و عالمان مسیحیت است و عمده شبهات علیه قرآن از وی بوده و بیشتر شبهاتی که امروز در فضای مجازی مطرح است به نوعی ریشه در سخنان مارتین لوتر دارد.

یوسفی‌مقدم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مارتین لوتر مادر شبهه‌پراکنی علیه قرآن است تشخیص داده شد مستندات قرآنی مارتین لوتر مورد بررسی قرار گیرد بنابراین با نگاه انتقادی به مستندات قرآنی دیدگاه مارتین لوتر در بحث شبهات بررسی می‌شود امیدواریم این پروژه سال 97 به پایان برسد.

وی با اشاره به مبحث اختلاف قرائات به عنوان تحقیق دیگر گفت: درباره قرائت قرآن کریم دیدگاه‌های مختلف وجود دارد این پروژه به بررسی دقیق و جدید درباره اختلاف قرائات می‌پردازد اکنون این پروژه تحقیقاتی در حال انجام است که سال 97 به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgq79n.ak9xq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما