سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 52973
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی تاکید کرد

لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی برای رسیدن به جامعه آرمانی

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم ترویج فرهنگ کتابخوانی را راهکاری برای رسیدن به جامعه آرمانی و با نشاط دانست و گفت: فرهیختگان گمشدگان خود را در کتابخانه‌ها پیدا می‌کنند؛ کتابداران و کارکنان کتابخانه‌ها باید از یک فرهیختگی متفاوتی برخوردار باشند.
لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی برای رسیدن به جامعه آرمانی
لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی برای رسیدن به جامعه آرمانی

به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم که در سالن جلسات محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، با اشاره به ویژگی‌های کتاب ارزشمند و تاثیرگذار اظهار کرد: از نظر اسلام جمع‌آوری هر کتاب و نوشته‌ای افتخار نیست چرا که نوشته‌ها و کتاب‌هایی مورد استقبال قرار می‌گیرد که با محتوا باشد.

وی از دانش‌مدار شدن به عنوان یکی از اهداف کشورهای مختلف یاد کرد و افزود: اگر امور مختلف جامعه بر اساس علم و دانش دنبال شود رسیدن به نتیجه قطعی خواهد بود؛ دانش‌بنیان بودن برنامه‌های مختلف کشور با افزایش محتویات کتاب‌ها مرتبط است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه جامعه مبتنی بر علم و دانش به اعتدال می‌رسد، تصریح کرد: از واژه اعتدال استفاده‌های مختلفی می‌شود اما در این مورد به محتوای این واژه اشاره می‌کنیم و به جناح خاصی کاری نداریم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها همانند درمانگاه‌ها انسان‌ها را از افکار نادرست و جاهلیت درمان می‌کنند، عنوان کرد: اگر این درمانگاه در یک مکان مقدس باشد احساس متفاوتی به افراد منتقل می‌شود به همین علت باید نسبت به کتابخانه‌های شهر مقدس قم نگاه متفاوتی داشته باشیم.

سعیدی ترویج فرهنگ کتابخوانی را راهکاری برای رسیدن به جامعه آرمانی و با نشاط دانست و مطرح کرد: فرهیختگان گمشدگان خود را در کتابخانه‌ها پیدا می‌کنند؛ کتابداران و کارکنان کتابخانه‌ها باید از یک فرهیختگی متفاوتی برخوردار باشند.

وی از حضور دانش‌آموزان و دانشجویان به منظور مطالعه کتب درسی در کتابخانه‌ها یاد کرد و ادامه داد:‌ باید فضای کتابخانه‌ها به صورتی باشد که بتوانیم این افراد به سمت خواندن کتاب‌های غیر درسی نیز سوق دهیم.

امام جمعه قم یادآور شد: کتابخانه‌های تخصصی استان قم برای اینکه بتوانند با یکدیگر همکاری و تعامل مطلوبی داشته باشد باید با نظر شخص واحدی فعالیت خود را در قالب مجموعه‌ای دنبال کنند، این فرد علاوه بر داشتن شرایط اعتقادی لازم باید مورد قبول همگان باشد تا بتواند هماهنگی و تعامل مورد نیاز را ایجاد و از ظرفیت‌های موجود استفاده جامع را داشته باشد.

وی با بیان اینکه فرد مذکور نباید مباحث حاشیه‌ای را در کار خود دخالت دهد، عنوان کرد: تفاوت سلیقه‌ها در جمع‌های مختلف مطرح است اما سلایق شخصی نباید در کارهای جمعی دخالت داده شود چرا که اگر این سلایق مورد توجه قرار گیرد نتایج منفی می‌شود.

سعیدی با تاکید بر اینکه شورای سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی را به عنوان نقشه راه خود مورد توجه قرار دهد، اظهار کرد: این مجموعه باید به دنبال آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی باشد تا با مشکل خاصی روبرو نشود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم از ظرفیت کتابخانه‌های تخصصی استان قم به صورت جامع و درست استفاده کنیم یک مجموعه توانمند و قدرتمندی را تشکیل می‌دهیم که این مجموعه می‌تواند سبب سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت فرهنگ کتاب و کتابخوانی شود و در نتیجه از بسیاری از آسیب‌های خانواده‌ها جلوگیری کند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه قم به برکت حضرت معصومه(س) به دستاوردهای بسیاری رسیده است، مطرح کرد: شورای سیاست‌گذاری کتابخانه‌های تخصصی استان قم همانند دیگر مجموعه‌های استان برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت باید به دنبال توسل به این بانوی کریمه باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfm1dt.w6d0eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما