شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : 11602
مدیرکل روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه خبر داد

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در ایام معصومیه

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: ده‌ها برنامه فرهنگی ویژه ایام معصومیه یعنی سالروز ورود کریمه اهل بیت(ع) به قم تا سالروز وفات ایشان برگزار می‌شود.
اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در ایام معصومیه
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمد صادقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم برگزار شد، اظهار کرد: از ۱۶ بهمن‌ماه تا سوم اسفند یعنی از زمان ورود کریمه اهل بیت(ع) به قم تا زمان وفات ایشان به نام ایام معصومیه نام‌گذاری شده است. برگزاری محفل قرآنی در شب ۱۶ بهمن‌ماه سال جاری و خطبه‌خوانی ویژه کارکنان سازمان‌ها و نهادها از جمله ویژه برنامه‌های این مناسبت به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در سالروز ورود حضرت معصومه(س) صورت می‌گیرد، افتتاح غرفه شیخ شهید در راستای تجلیل از این شخصیت بزرگ انقلابی است.

مدیرکل روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از اعزام روزانه دو نفر مبلغ و مبلغه به مدارس قم در طول ایام معصومیه خبر داد و خاطرنشان کرد: همایش خادمه‌های حضرت معصومه(س) نیز عصر روز ۱۷ بهمن‌ماه و مراسم ویژه بانوان نیز روز شنبه در بیت‌النور برگزار خواهد شد.

صادقی تصریح کرد: برگزاری حلقه‌های معرفت با موضوع قم، حضرت معصومه(س) و انقلاب، طرح سفیران کریمه ویژه دانش‌آموزان خادم و برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس از دیگر برنامه‌های ایام معصومیه هستند.

وی با اشاره به برگزاری شب شعر با موضوع حضرت معصومه(س) بیان داشت: این شب شعر ۲۹ بهمن‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، ضمن اینکه برگزاری دوره معصومه‌شناسی و همایش نسل سومی‌های انقلاب نیز با هدف شناخت بهتر اهداف انقلاب و ترویج افکار امام و مقام معظم رهبری در شبستان نجمه خاتون در دستورکار قرار دارد.

مدیرکل روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) عنوان کرد: مراسم غبارروبی ویژه خواهران و همسران شهدا نیز در رواق آیت‌الله طباطبایی برگزار می‌شود؛ برنامه‌هایی مانند محفل ویژه غیر فارسی‌زبانان نیز جزو دستورکار ایام معصومیه هستند.

وی در ارتباط با تشکیل معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم و تأثیر این مسئله در جذب و سامان‌دهی بیشتر زائران و گردشگران مذهبی در قم یادآور شد: این اقدام قابل تحسین است، امیدواریم برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بتواند اهداف تشکیل این معاونت را محقق کند.

مدیرکل روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به انتشار نشریات مکتوب و مجازی حرم کریمه اهل بیت(ع) گفت: این امور در دستورکار تولیت قرار گرفته و با توجه به مخاطبان بیشتر فضای مجازی و هزینه کمتر آن در شرایط کنونی، اقدام به تولید نرم‌افزارهای گوناگون و سایت‌های اینترنتی در اولویت کارها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه انتشارات آستان مقدس حضرت معصومه(س) فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد، عنوان داشت: برگزاری جشنواره رسانه‌ای و مطبوعاتی با موضوع حضرت معصومه(س) با تمدید زمان ارسال آثار در حال پیگیری است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مراسم اختتامیه و اعلام اسامی برندگان در ماه‌های ابتدایی سال آینده برگزار خواهد شد.

صادقی در خصوص ویژه برنامه‌های سالروز ورود کریمه اهل بیت(ع) به قم ابراز کرد: سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری و تواشیح گروه بقیة‌الله در شب قبل از روز ورود صورت می‌گیرد.

مدیرکل روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اطلاع‌رسانی صحیح در خصوص برنامه‌های حرم مطهر گفت: رسانه‌های گروهی می‌توانند، نقش مؤثری در این زمینه داشته باشند و با پوشش برنامه‌ها و اطلاع‌رسانی در خصوص مراسم‌ها، موجب افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در برنامه‌ها شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcj8mev.uqevyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما