يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 53422
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر گروه تاریخ مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور عنوان کرد

ساخت 6 نرم افزار در عرصه تاریخ اسلامی

قم نيوز : قم نيوز: مدیر گروه تاریخ مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور از تهیه و تدوین 6 نرم افزار در عرصه تاریخ اسلامی خبر داد.
به گزارش قم نيوز منصور داداش‌نژاد در نشست خبری نرم افزار چند رسانه‌ای مقتل الحسین که ظهر امروز در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه نرم افزار مقتل الحسین و دانشنامه تاریخ تشیع در آستانه رونمایی قرار دارند، اظهار کرد: مرکز تحقیقات کامپیوتری نور در سال 1368 تاسیس شده است و در این مدت در گروه تاریخی این مرکز 6 نرم افزار در عرصه تاریخ اسلامی تولید شده است.

وی با بیان اینکه برنامه گاه شمار نور نیز درحال ساخت است، عنوان کرد: در این برنامه که به صورت تقویم است تمام وقایع تاریخی که در هر روز اتفاق افتاده نمایش داده شده است و برای کسانی که مناسبت‌ها و وقایع را دنبال می‌کنند بسیار کاربردی خواهد بود.

مدیر گروه تاریخ مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور از طرح انساب سادات یاد کرد و گفت: در برخی از کتاب‌ها شجره سادات تا زمان نگارش کتاب وجود دارد ولی منبع کامل و جامعی برای نمایش انساب سادات وجود ندارد که موجب شده است تا تیم پژوهش مرکز تحقیقات کامپیوتری نور به دنبال ساخت کد یکتا برای سادات در شجره آن‌ها باشند.

وی افزود: همچنین فعالیت تیم تحقیقاتی برای ساخت کتاب میراث جهانی اسلام نیز به تازگی شروع شده است.

داداش‌نژاد با اشاره به متن محور بودن مرکز نور، مطرح کرد: به دلیل وجود مشکلات برای عموم مردم برای استفاده از کتب در کتابخانه‌های بزرگ و مختلف و سختی پیدا کردن مطالب مورد نیاز در متن کتاب‌ها، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با فعالیت‌های پژوهشی که انجام داده است سهولت استفاده از کتاب و امکان جست‌وجو در متن کتاب را برای کاربران فراهم کرده است.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcf0jdt.w6dm0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما