سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : 5361
با حضور استاندار قم صورت گرفت؛

افتتاح و تحویل 26 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد استان

قم نيوز : قم نیوز: در مراسمی با حضور استاندار قم، 26 واحد مسكونی مدد جويان كميته امداد امام خمينی استان در منطقه محروم دو افتتاح و تحويل صاحبان آن ها شد.
افتتاح و تحویل 26 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد استان
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسين موسی پور در ديدار مسوولان و کارکنان کمیته امداد امام خمينی استان قم طی سخنانی با تقدير و تشكر از تلاش های معنوی اين مجموعه اظهار داشت: كار و خدمت برای محرومان و مستضعفان از ارزش، فضيلت و ارج و قرب معنوی خاصی برخوردار است.

وی ضمن تبريك سالروز تاسيس نهاد كميته امداد و هفته احسان و نيكوكاری، به تلاش ها و خدمات ارزشمند این نهاد در رسيدگی به امور محرومين اشاره و تصریح کرد: كميته امداد امام خمينی از جمله مجموعه های موفقی است كه عملكرد خوبی در سطح ملی و استان قم داشته است.

موسی پور خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان جامعه را جزء فرائض مورد سفارش دينی و از تاکیدات ائمه اطهار توصیف کرد و افزود: برطرف كردن نياز نیازمندان و محرومان توفيق ارزشمندی است كه نصيب شما كاركنان اين دستگاه شده و بايد همواره قدردان آن باشيد.

استاندار قم با تاكيد بر لزوم برنامه ريزی صحيح كميته امداد برای شناسايی و پوشش نيازمندان و محرومان واقعی جامعه گفت: شناسايی خانواده های نيازمند و آبرومندی كه فقر و تنگ دستی خود را از جامعه و نهادهای حمايتی پنهان می كنند و برنامه ريزی مناسب برای كمك به آن ها ضروری است.

موسی پور اشتغال، مسكن، فرهنگ و تحصيلات را از جمله نيازهای مهم و اساسی مددجويان عنوان كرد و گفت: اين موضوعات بايد به جد مورد توجه كميته امداد قرار گيرد.

وی لزوم پرهيز از موازی كاری دستگاه ها، موسسات و نهادهای خيريه را ياد آور شد و افزود: تشكيل بانك جامع اطلاعاتی در اين خصوص، ضمن فراهم كردن زمينه های خدمات رسانی بهتر از سوء استفاده های احتمالی نيز جلو گيری خواهد كرد.

استاندار قم با اشاره به وجود افراد مستعد و توانمند در بين مدد جويان، بر لزوم شناسايی اين خانواده ها و برنامه ريزی مناسب برای حمايت از آن ها تاكيد كرد.

موسی پور همچنين نهادينه سازی فرهنگ انفاق در جامعه را امری مهم و ضروری خواند و گفت: ترويج فرهنگ انفاق و صدقه و ضرورت مشاركت در امور خيريه و كمك به نيازمندان و محرومان بايد همواره جزء برنامه های فرهنگی مستمر كميته امداد باشد.

در ابتدای اين ديدار مديركل كميته امداد امام خمينی استان قم ضمن ارائه گزارشی از فعاليت های اين نهاد، از تلاش ها و حمايت های بی دريغ استاندار قم در رسيدگی و توجه به امور مستمندان قدردانی كرد.

همچنين در مراسمی با حضور استاندار قم، ۲۶ واحد مسكونی مدد جويان كميته امداد امام خمينی استان قم در منطقه محروم دو افتتاح و تحويل صاحبان آن ها شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.39nrak9wqpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما