چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 14866
مدیرکل کمیته امداد قم:

خانواده های نیازمند با کمک خیران خانه دار می شوند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: با پرداخت هر ۱۵میلیون از سوی خیران، یک خانواده صاحب مسکن می‌شود.
خانواده های نیازمند با کمک خیران خانه دار می شوند
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی مدیرکل کمیته امداد استان قم ظهر امروز در همایش بانوان خیراندیش در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نهضت مسکن سازی در کمیته امداد استان قم اظهارکرد: با حل مشکل مسکن خانواده‌های مددجوی کمیته امداد بیش از 60درصد مشکلات آنان حل می‌شود و با پرداخت هر 15میلیون از سوی خیرین، یک خانواده صاحب مسکن می‌شود.
 
مدیرکل کمیته امداد استان قم روند کمک‌های مردمی به کمیته امداد را رو به رشد دانست و افزود: مردم استان قم در سه ماهه اول سال سه میلیارد و 800میلیون تومان به کمیته امداد استان کمک کرده اند که 60درصد بیش از مقدار کمک‌ها در مدت مشابه سال گذشته بوده است.
 
وی ادامه داد: کمک‌های مردمی تنها در جهت کمک به مددجویان هزینه می‌شود و حقوق کارمندان کمیته امداد از سوی دولت پرداخت می‌شود.
 
جلالی با اشاره به جمعیت مددجویان کمیته امداد در استان قم گفت: 3.3 درصد جمعیت استان قم تحت پوشش کمیته امداد هستند که استان قم پس از استان تهران والبرز کمترین تعداد مددجوی را به براساس جمعیت را دارا است و 1500 یتیم زیر هجده سال استان تحت پوشش 12هزار و 600 حامی هستند که به این لحاظ استان قم همیشه در کشور رتبه ی اول تا سوم را داشته است.
 
وی اضافه کرد: 5800 دانشجو و دانش آموز جزو مددجویان کمیته امداد استان قم هستند که 1300 نفر آن ها در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند.
 
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به بیمه شدن مددجویان کمیته امداد اظهار کرد: نظام تامین اجتماعی در کمیته امداد از سال گذشته آغاز شده است که برای بیمه اجتماعی شدن هر مددجو، ماهیانه صدهزار تومان از منابع امداد پرداخت می‌شود.
 
جلالی کمک‌های کمیته امداد به مددجویان را به صورت غیر مستقیم دانست و افزود: پول دادن به مددجویان افتخار نیست، بلکه توانمند کردن آن ها ارزشمند است و ما مسکن، درمان و حمایت از اشتغال مددجویان را تضمین می‌کنیم.
 
وی اضافه کرد: کمیته امداد تمام امکانات بافت فرش را برای مددجویان فراهم کرده است، حتی فرش تولید شده از سوی مددجویان صادر می‌شود و نیازمندان از فرش بافی درآمد خوبی دارند.
 
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به برنامه کمیته امداد در ماه رمضان اظهار کرد: 400 میلیون تومان مواد غذایی را پیش خرید کرده ایم که به پشتوانه مردم بوده است و در هفته اول ماه رمضان حداقل 10هزار بسته مواد غذایی توزیع خواهد شد که این گونه کمک کردن خوب است.
 
جلالی توقع مددجویان کمیته امداد از خیرین را تنها کمک مادی ندانست و افزود: مددجویان به کمک‌های معنوی و مشاوره هم نیاز دارند که خیرین می‌توانند با شرکت در طرح مفتاح الجنه از خانواده‌های مددجو دیدار کنند.
 

انتهای پیام /122
https://qomnews.ir/vdcepv8z.jh8epi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما